Business Analytics

Business Analytics is een algemene term die wordt gebruikt om software-oplossingen te beschrijven die gebruikers helpen gebruik te maken van bedrijfsdata zodat zij betergeïnformeerde zakelijke beslissingen kunnen nemen. Door het gebruik van Business Analytics-oplossingen kunnen organisaties onmiddellijk de factoren identificeren die hun prestatie beïnvloeden, helpen meer accurate toekomstgerichte strategieën te creëren, doeltreffendheid te versterken, rendement te verhogen en klantentevredenheid en loyaliteit te verbeteren. Predictive Analytics, analyse van social media, datavisualisatie, datamining, enterprise search en location analytics en mapping-oplossingen zijn enkele van de vele tools uit de categorie Business Analytics.

Met Business Analytics kunnen gebruikers data uit een breed scala van interne en externe bronnen ophalen, combineren en verkennen om zo patronen, trends, relaties en afwijkingen te onthullen en ontcijferen. Business Analytics kan gebruikers ook in staat stellen accurate voorspellingen te doen, in te spelen op toekomstige gebeurtenissen of op basis van historische informatie, of "What if" scenario's te analyseren om te bepalen hoe veranderingen van bepaalde factoren de resultaten zullen beïnvloeden. De "What if" analyse kan bijzonder waardevol zijn in bepaalde scenario's voor marketing, marktbewerking en prijsbepaling. Het vermogen gegevens via geavanceerde, aansprekende afbeeldingen of op intuïtieve kaarten te presenteren is een ander doorslaggevend vermogen van vele Business Analytics-oplossingen.

Business Analytics kan zowel grote als kleine bedrijven een competitief voordeel verschaffen. Maar deze kunnen bijzonder belangrijk zijn in situaties waarin "big data" voorkomen. De massale volumes van informatie die door vele bedrijven vandaag worden bijgehouden - dit kan oplopen tot terabytes, petabytes, exabytes en zelfs zettabytes aan data in sommige industrieën - heeft het moeilijker gemaakt dan ooit tevoren om baanbrekende patronen en trends via traditionele rapportagemethoden te onthullen en werkelijk te begrijpen. Geavanceerde analyse kan een doeltreffende manier zijn om al deze data te verzamelen, op te schonen, te correleren en te analyseren.

Information Builders biedt een breed scala aan innovatieve, toonaangevende analytics aan oplossingen. Wij kunnen organisaties helpen bij het benutten van bedrijfsinformatie om snellere, slimmere planning en besluitvorming te bevorderen.

  • WebFOCUS RStat, een krachtige predictive analytics oplossing die de kloof tussen achter- en vooruitkijkende visies van zakelijke transacties overbrugt om een accurate, gevalideerde voorspelling van toekomstige evenementen of omstandigheden mogelijk te maken
  • WebFOCUS Visual Discovery, een zeer geavanceerde oplossing voor datavisualisatie die bedrijfsinformatie in verbluffende en grafisch aantrekkelijke representatie weergeeft  zoals driedimensionele staaf- en sectordiagrammen, histogrammen, stippellijngrafieken en meer
  • Locatie-intelligentie, naadlozee integratie met toonaangevende mappingoplossingen van ESRI (ArcIMS en ArcGIS) en Adobe® Flex®, waarmee de ruimtelijke component van bedrijfsdata kan worden gevisualiseerd
  • WebFOCUS Magnify, een robuuste zoekfaciliteit voor ondernemingen die het mogelijk maaktt om zowel gestructureerde als ongestructureerde data snel te vinden, te indexeren en op te halen, ongeacht de bron of locatie