Information Builders Maakt Business Intelligence mobiel

Amstelveen, 30 November 2007

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratieoplossingen, maakt met de nieuwe functionaliteiten van zijn BI-suite WebFocus de toepassing van business intelligence nu echt mobiel. Met de lancering van Mobile Favorites, een makkelijke manier om business intelligence mobiel te delen, en de uitbreiding van Active Reports, die analytische en grafische tools overal beschikbaar maken, springt Information Builders in op de groeiende vraag naar altijd en overal beschikbare business intelligence.

Met Mobile Favorites, een nieuwe functionaliteit binnen WebFocus, kunnen organisaties op een veilige manier rapportages distribueren op allerlei soorten mobiele toestellen, zonder nieuwe software, servers of ontwerp- en delivery-tools in te hoeven zetten. Data kan met twee klikken van de muis worden toegevoegd of verwijderd via het standaard WebFocus-dashboard. Voor gebruikers is het inzien en bewerken van rapporten met Mobile Favorites even simpel als het bekijken van een internetpagina.

Business Intelligence mobiel

Daarnaast heeft Information Builders een programmeerinterface (API) ontwikkeld waarmee iedere medewerker interactieve grafieken en tabellen kan samenvoegen in een dashboard en dat per e-mail kan verzenden zonder de noodzaak tot programmeren. Door deze uitbreiding van de Active Reports-functionaliteit kunnen klanten en partners buiten de firewall toegang krijgen tot relevante data. De zogeheten Active Dashboards zijn ook offline te gebruiken en kunnen beveiligd worden tegen ongeautoriseerd gebruik.