BNP Paribas Asset Management kiest voor business intelligence-oplossing van Information Builders

WebFocus helpt middelen optimaal in te zetten en biedt betere visualisatie en rapportage

Sèvres, Frankrijk, 07 Mei 2007

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratieoplossingen, kondigt vandaag aan dat BNP Paribas Asset Management voor zijn WebFocus oplossing kiest. Met WebFocus kunnen bedrijven de toegang naar informatie en middelen uit de hele organisatie optimaliseren en zo gebruikers voorzien van krachtige beheers- en controletools voorzien.

Het doel dat BNP Paribas Asset Management met de implementatie van WebFocus voor ogen heeft, is het verzamelen van de belangrijkste informatiebronnen in één database om zo toegang tot de informatie te vereenvoudigen. De business intelligence-oplossing van Information Builders integreert de noodzakelijke en complexe functionaliteit die hiervoor nodig is. De nieuwe mogelijkheden van WebFocus bieden gebruikers gepersonaliseerde analyse- en beheertools, verbeterde controle en strategische indicatoren om activiteiten te monitoren.

WebFocus optimaliseert informatiebeheer op verschillende niveaus door functionaliteiten als:

• Schermen waarmee gebruikers de informatiestroom kunnen controleren en afwijzingen uit de centrale SAS-database kunnen visualiseren.
  • Een business intelligence-toepassing in de vorm van een dashboard dat de kwaliteit van de diensten observeert en en financiële en managementanalyses genereert in diverse bestandsformaten (zoals HTML, PDF, XLS), samen met de klassieke rapportage.
  • Functies als het beheer van gebruikersgroepen, de mogelijkheid om gebruikers toegang tot bepaalde data of portfolio’s te verlenen of te ontzeggen, gepersonaliseerde standaardrapporten, het exporteren van data en het genereren van statistieken.

Met de implementatie van WebFocus zal de onderneming toegang tot de beschikbare data per gebruiker kunnen definiëren en de beheerstools hierop afstemmen om fouten met vervelende (en mogelijk dure) gevolgen te vermijden.

"Onze oplossing biedt niet alleen real-time toegang tot de gegevens in een onderneming, maar de unieke gebruikersinterface maakt het ook beduidend eenvoudiger om kritische en complexe informatie te visualiseren," verklaart Jean-Pascal Ancelin, Director of Sales bij Information Builders.