Medisch Centrum Rijnmond-Zuid kiest Information Builders voor Business Intelligence

Gebundelde oplossing Information Builders en ChipSoft bij nog een ziekenhuis geïmplementeerd

Amstelveen, 28 Maart 2007

Medisch Centrum Rijnmond-Zuid (MCRZ) heeft Information Builders, ontwikkelaar van Business Intelligence- en Integratieoplossingen, geselecteerd om te voldoen aan de groeiende vraag naar meer informatie en transparantie in de zorgsector. De keuze volgt op het besluit van MCRZ om zijn ChipSoft Elektronisch Zorg Informatie Systeem (CS-EZIS) uit te breiden. Information Builders biedt samen met ChipSoft een Business Intelligence-oplossing speciaal ontwikkeld voor ziekenhuizen.

Bij MCRZ zal WebFocus, de Business Intelligence suite van Information Builders, rapportage en analyse verzorgen op basis van het Datawarehouse van ChipSoft (CS-DWH). Het datawarehouse bevat alle zorg- en financiële informatie uit CS-EZIS , Beaufort en Exact. Samen met WebFocus vervangt het de gezamenlijke oplossing van VCD en Business Objects. De nieuwe rapportageomgeving zal via een beveiligde en gepersonaliseerde interface op basis van de norm Nen7510 voor alle afdelingen van het MCRZ toegankelijk zijn, te beginnen met de operatiekamer. Eind 2007 zal MCRZ de oplossing in het hele ziekenhuis hebben geïmplementeerd onder leiding van Information Builders

Frank Arnoldy, Directeur Beheer van Medisch Centrum Rijnmond-Zuid: “De keuze voor Information Builders is logisch. Hun Business Intelligence-oplossing sluit goed aan op ons ChipSoft systeem en onze filosofie over management informatie WebFocus is snel te implementeren en te gebruiken. Daarnaast is WebFocus gebruiksvriendelijk: iedereen die met een webbrowser kan omgaan, kan ermee werken.”

Dennis Bartels, Country Manager Information Builders Benelux: “Onze samenwerking met ChipSoft springt in op de groeiende informatiebehoefte van zorginstellingen in Nederland. Samen helpen we ziekenhuizen zoals het MCRZ en het Diakonessenhuis Utrecht met informatie- en zorgvernieuwing. Transparantie, procesoptimalisatie en een optimale inzet van ICT zijn voorwaarden voor betere, snellere en betaalbare zorg.