IBM selecteert Information Builders voor wereldwijde business intelligence overeenkomst

IBM kiest WebFocus voor nieuw productaanbod op System i-platform

New York, 15 Maart 2007

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratieoplossingen, en IBM (NYSE: IBM) gaan een versie van Information Builders’ WebFocus business intelligence suite voor Sytem i, het zakelijke ‘all-in-one’ platform van IBM distribueren. De speciaal voor IBM ontwikkelde versie van WebFocus is gericht op de volledige System i-markt van MKB tot enterprise.

“Business intelligence blijft een belangrijke groeimarkt,” aldus Jim Herring, directeur van IBM System i products. “Met wereldwijd zoveel data opgeslagen in IBM DB2 databases is het een logische volgende stap om onze klanten betere analytische oplossingen aan te bieden voor die data. We begrijpen hoe belangrijk het is moderne organisaties te ondersteunen met web-based business intellligence, en vertrouwen erop dat we met deze overeenkomst precies dat kunnen leveren.”

Met honderdduizenden gebruikers wereldwijd is System i een van IBM’s belangrijkste producten. Door de overeenkomst kunnen Information Builders en IBM deze grote groep klanten nu web-based business intelligence aanbieden. Het nieuwe product wordt later dit jaar voor alle IBM-klanten beschikbaar gemaakt via bestaande distributiekanalen.

Gerald Cohen, CEO van Information Builders: “Door de volledige integratie van WebFocus in de System i software maken we alle informatie in die omgeving eenvoudig toegankelijk en wordt Business intelligence beschikbaar een veel breder publiek. Duizenden gebruikers van System i zullen nu direct toegang hebben tot WebFocus.”