Information Builders bundelt business intelligence, integratie en zoektechnologie in WebFOCUS Magnify™

Amstelveen, 30 Januari 2007

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratieoplossingen, lanceert WebFocus Magnify. Magnify is de eerste zoek- en navigatie-tool die zoekresultaten dynamisch categoriseert op basis van metadata uit Google of andere zoekmachines en vervolgens aanvult met alle analyse- en rapportagecapaciteiten van WebFocus. Hierdoor kost het gebruikers minder tijd om de informatie te vinden die ze nodig hebben om hun werk goed te doen.

Tijdverspilling
Volgens een recent onderzoek van Accenture onder meer dan duizend managers is de gemiddelde manager zo’n twee uur per dag bezig om relevante informatie te vinden. Voor IT-managers is dit nog meer: circa dertig procent van hun werktijd.(1) In een vergelijkbaar onderzoek meldde BusinessWeek dat medewerkers meer dan 2,5 uur per dag bezig zijn met het zoeken naar informatie. Volgens het onderzoek hebben bedrijven behoefte aan een intelligente zoektechnologie, die zich aanpast aan de verschillende behoeftes van bedrijven en gebruikers.(2)

Met WebFocus Magnify biedt Information Builders een zoekoplossing die aan de moeilijkere criteria van enterprise search voldoet. Uniek aan Magnify is dat het gegevens verzamelt op een message bus, die de verschillende operationele systemen binnen een bedrijf laat communiceren. Hierdoor kan zelfs in data gezocht worden, die zojuist is gecreëerd. Via de integratietechnologie van iWay Software verrijkt Magnify de gecreëerde data, voegt het metatags toe en levert het de gegevens aan het indexeringsmechanisme van de zoekmachine. Hierdoor is achteraf doorzoeken van databronnen zoals databases niet meer nodig. Daarnaast leidt het gebruikers snel naar de relevante zoekinformatie via een boomstructuur.

WebFocus Magnify biedt onmiddellijke toegang tot relevante informatie, waardoor je betere beslissingen kunt maken. Nieuwe eigenschappen zijn onder andere:

• Dynamische categorisatie van zoekresultaten – geavanceerde manieren om je zoekresultaten verder te specificeren:

- Classificatie van categorieën – welke categorie heeft de hoogste of laagste zoekresultaten?
  - Geleide navigatie – filter door middel van intelligente categorieën
   - ‘Breadcrumbs’ – zie precies hoe je de zoekresultaten verkregen hebt en keer met één klik terug naar een vorige instelling
  • Rapportage binnen zoekresultaten – combineer zoekresultaten met de rapportagefunctionaliteit van WebFocus, waardoor ook niet-technische gebruikers via de zoekinterface toegang hebben tot business intelligence
  • Dynamische indexering – gebruikt de zoekfunctie om gegevens te vinden en in een gewogen index weer te geven
  • Onafhankelijk van zoekmachine - Magnify werkt momenteel met Lucene en Google.
Gerald Cohen, CEO van Information Builders: “Met WebFocus Magnify bieden we een antwoord op de vraag die in iedere organisatie regelmatig wordt gesteld: “Waarom duurt het zo lang om de informatie te vinden die ik nodig heb om mijn werk te kunnen doen?” Magnify benadert zoeken op een volkomen andere manier. Gebruikers kunnen niet alleen zoeken, maar ook de gevonden informatie analyseren met Active Reports. Deze innovatie
kan de tijd die gebruikers nodig hebben om informatie te vinden met tweederde verminderen.”

(1) bron: McGee, M. InformationWeek ‘Managers Have Too Much Information, Do Too Little Sharing’ 08.01.2007
(2) bron: Strohlein, M. BusinessWeek ‘Executive Guide to Enterprise Search’ 15.05.2006