Information Builders schroeft prestaties supply chain op

Gestandaardiseerde KPI´s, dashboards en on demand benchmarks helpen gebruikers de logistieke keten optimaliseren

Amstelveen, 31 Augustus 2008

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, presenteert zijn nieuwe performance management oplossing voor het meten en beheren van verschillende processen in de logistieke keten. Information Builders ontwikkelde de oplossing samen met de Performance Measurement Group (PMG), aanbieder van managementservices en modellen voor strategische prestatiemeting. De oplossing bestaat uit gepersonaliseerde dashboards, key performance indicatoren (KPI´s), benchmarks en applicaties om de goederenstroom te structureren. Met deze samenwerking bieden Information Builders en PMG organisaties een hulpmiddel bij het verbeteren van hun logistieke processen.

De softwaretoepassing, die onderdeel is van het WebFocus Performance Management Framework (PMF), integreert gegevens uit de branche benchmarks van PMG met de belangrijkste scorecards uit de Supply Chain Operations Reference (SCOR), dit logistieke referentiemodel wordt wereldwijd door de 800 organisaties die lid zijn van de Supply Chain Council erkend als een effectieve toolkit voor het beheren en verbeteren van de logistieke keten. De informatie uit de verschillende bedrijfsonderdelen kan op eenvoudige wijze beheerd en geanalyseerd worden door de toepassing van iWay integratiesoftware. Door de combinatie van de twee applicaties kunnen organisaties de meest up to date bedrijfsgegevens tegen de belangrijkste SCOR modellen benchmarken.

“Information Builders staat voor het ontsluiten van informatie om organisaties zo meer inzicht te geven in het bedrijfsproces,” aldus Gerald Cohen, CEO van Information Builders. “Dat dit inzicht noodzakelijk is wijst onderzoek van PMG uit: Organisaties die weten wat er speelt en hun logistieke keten optimaal inrichten besparen gemiddeld 22 procent op hun logistieke kosten, 50 procent op het inkopen van materialen en er wordt 70 tot 80 procent op de kosten voor het beheren van orders bespaard. Het aantal dagen goederenopslag loopt hierbij terug met 55 tot 70 procent, levertijden worden 2,5 keer zo kort en er is een garantie van het op tijd leveren van 10 tot 20 procent.”

Over Performance Measurement Group
De Performance Measurement Group, onderdeel van PRTM, is een vooraanstaand leverancier van benchmarking diensten. PMG biedt op maat gemaakte oplossingen op het gebied van logistiek, productcyclussen en verschillende disciplines uit de levenscycli van afnemers. De oplossingen zijn gebouwd op het meest veelomvattende en uitgebreide platform van corporate performance benchmark databases. PMG helpt organisaties hun doelstellingen te behalen door inzicht te geven in hun prestaties. De organisatie heeft industriespecifieke scorecards en raamwerken ontworpen voor het stroomlijnen van de belangrijkste bedrijfsprocessen.