Information Builders en ECI² bieden online rapportage voor back office Easy Order Gebruiker bepaalt zelf mate van detail in rapportages

Amstelveen, 17 Juni 2008

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratieoplossingen, en leverancier van eCommerce-systemen ECI² zijn een samenwerkingsovereenkomst aan gegaan. Back office klanten van de webapplicatie Easy Order kunnen straks met met één druk op de knop belangrijke bedrijfsinformatie uit de ERP-database van Easy Order ontsluiten. De business intelligence oplossing WebFocus van Information Builders wordt later dit jaar met de ERP-database geïntegreerd en biedt de eindgebruiker de mogelijkheid flexibele online rapportages uit te voeren.

De back office klanten van Easy Order hebben binnenkort de keuze uit de diverse rapportagemogelijkheden die WebFocus biedt: van standaardrapportages aangeleverd door ECI² tot een eigen licentie op WebFocus waarmee de eindgebruiker zelf elke gewenst rapport kan genereren op basis van gegevens uit de ERP-database van Easy Order. Ook een full use softwareversie behoort tot de mogelijkheden, waarbij de klant naast informatie uit de ERP-database van Easy Order ook andere interne en externe informatiebronnen kunnen ontsluiten.

Pieter Reijnders, Chief Operational Officer van ECI²: “Door de samenwerking met Information Builders kunnen we de back office klanten van Easy Order nog beter van dienst zijn. WebFocus biedt hen de mogelijkheid om rapportages samen te stellen met commerciële gegevens uit de ERP-informatie van Easy Order. Gebruikers kunnen zelf bepalen hoe gedetailleerd ze rapportages en analyses willen zien. Daarmee krijgen ze direct diepgaand inzicht in belangrijke bedrijfsinformatie en kunnen ze bedrijfsprocessen sneller en gemakkelijker aansturen.”

Over ECI² Europe.
ECI² Europe is in 1998 opgericht als e-Buzz en heeft vestigingen in Hoofddorp, Cambridge en Lincoln (UK). ECI² ontwikkelt standaardsoftware voor de uitwisseling van transactieberichten via het internet en is met 1.300.000 gebruikers de grootste leverancier van eCommerce-systemen in Europa. Webshopapplicatie Easy Order B2B wordt succesvol ingezet voor bedrijfsmatige klanten met een eigen assortiment, prijzen en condities. Easy Order B2C is bedoeld voor prospects en consumenten. Easy Order bewijst zich dagelijks: bij bijna zeshonderd bedrijven doen vele honderdduizenden gebruikers elke dag tienduizenden bestellingen die volledig foutloos worden verwerkt. Meer dan negentig procent van de Easy Order-licenties is op basis van SaaS (Software as a Service). ECI² Europe is onderdeel van het Amerikaanse softwarehuis eCommerce Industries Inc. (ECI²).