Information Builders ontwikkelt iWay Universal Adapter Suite voor IBM WebSphere

Amstelveen, 22 April 2008

iWay Software, de integratiesuite van softwareontwikkelaar Information Builders, heeft meer dan 35 iWay adapters ontwikkeld voor IBM WebSphere. De iWay Universal Adapter Suite is gebaseerd op de Adapter Toolkit en maakt een kostenefficiënte integratie met IBM WebSphere mogelijk.

De verzameling adapters legt verbindingen tussen IBM WebSphere en de belangrijkste applicaties binnen een bedrijf. Het gaat in eerste instantie om 25 adapters voor onder andere Amdocs, Ariba, Baan, Broadvision, Clarify, Documentum, i2, Lawson, Manugistics, MFG/PRO, Microsoft, Retek en Tibco. Daarnaast zal iWay Software een speciale adaptersuite leveren voor de IBM WebSphere 6.1 productlijn, waaronder WebSphere ESB en Websphere Process Server.

John Senor, CEO van iWay Software: “iWay Software biedt bedrijven een fundament voor integratie tegen lage startkosten en met volledig behoud van bestaande softwarepakketten. Standaard componenten die gemakkelijk samen gesteld kunnen worden en geen handmatig programmeren vereisen, bieden snelle toegang tot informatie uit verschillende softwareapplicaties. Ook de implementatie van ‘mission-critical’ applicaties zoals service-oriented architecture (SOA) verloopt met behulp van iWay Software soepel en zonder kostbare vertragingen.”

“De Universal Adapter Suite van iWay biedt onze klanten een scala aan keuzemogelijkheden om hun bedrijfskritische applicaties aan WebSphere’s belangrijkste middleware te koppelen. Ze kunnen hun bestaande software behouden en de integratie van deze paketten binnen hun bedrijf verbeteren,” aldus John Gordon, directeur van channel marketing voor IBM, SOA en WebSphere.

Over IBM

Voor meer informatie over IBM, zie www.ibm.com/soa

Over iWay Software

iWay Software van Information Builders biedt gemakkelijk te implementeren, open standaard integratieoplossingen die organisaties in staat stellen alle informatiebronnen en -applicaties van een bedrijf te integreren om deze services vervolgens te kunnen hergebruiken. Met meer dan 300 kant en klare service connectoren biedt iWay Software op eenvoudige en kostenefficiënte wijze toegang tot meer informatiesystemen dan alle andere integratieleveranciers.