Information Builders introduceert Performance Metrics Manager

Performance Metrics Manager van Information Builders maakt prestatie management toegankelijk voor kleinere organisaties.

Amstelveen, 16 April 2008

Information Builders introduceert WebFocus Performance Metrics Manager (PMM), een gemakkelijk en betaalbaar prestatiemanagementplatform. PMM maakt de meest gebruikte elementen van prestatiemanagement toegankelijk en gebruiksvriendelijk voor een breed publiek binnen een organisatie: voorgeprogrammeerde en grafische KPI-gedreven dashboards, wizards en analytische functies.

Met de Performance Metrics Manager van Information Builders kunnen bedrijven gegevens uit de gehele organisatie verzamelen en binnen enkele weken publiceren via dashboards. PMM wordt geleverd met voorgeprogrammeerde rapportagepakketten voor horizontale en verticale markten zoals supply chain, gezondheidszorg, banking, HR en callcentra. Het programma heeft ook meer dan 350 branchegerelateerde meetcijfers in de wizard opgenomen om een bestand van scorecards aan te kunnen maken.

Voor veel kleinere organisaties is de grootste uitdaging bij prestatiemanagement het definiëren en organiseren van hun meetcijfers. Voor hen is de bottom-up benadering van PMM een snelle en overzichtelijke manier om op prestaties te meten en sturen. Daarnaast stelt de gebruiksvriendelijkheid van de suite de gebruiker in staat zelf de configuratie en het beheer op zich te nemen, wat veel tijd en geld bespaart.

Information Builders heeft de Performance Metrics Manager ontworpen op basis van eigen WebFocus en iWay technologieën. Hierdoor kunnen bedrijven de suite ook in de toekomst naast software van bijvoorbeeld SAP, Oracle en IBM blijven gebruiken. Het iWay integratieplatform maakt meer dan 400 databronnen en toepassingen toegankelijk, waaronder legacysystemen, SAP BW en R3, databases van Oracle en Microsoft en SOA message bus.