Information Builders brengt Business Intelligence in beeld met Adobe Flex

Amsterdam, 26 Februari 2008

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratieoplossingen, heeft WebFocus Flex Enable gelanceerd. De nieuwe toepassing geeft ontwikkelaars en analisten de mogelijkheid business intelligence-data door middel van interactieve internetapplicaties, zogeheten ‘Rich Internet Applications’ (RIA), aan gebruikers te presenteren. Flex Enable bundelt de krachten van WebFocus en Adobe Flex Builder om analytische dashboards op maat en voorzien van animaties te ontwikkelen. Gebruikers hebben hiermee toegang tot zeer toegespitste bedrijfsinformatie voor snelle besluitvorming.

“In een dynamische zakelijke omgeving hebben gebruikers beeldende toepassingen nodig om direct bedrijfskritische beslissingen te kunnen nemen,” aldus Gerald Cohen, CEO en oprichter van Information Builders. “WebFocus Flex Enable is de eerste mobiel toepasbare applicatie van Adobe Flex voor business intelligence. Door het omvormen van traditionele BI tot ‘Rich Internet Applications’ geven we gebruikers toegang tot Web 2.0-achtige dashboards, vol interactiviteit, animatie en visualisatie.”

analytische dashboards flex enable

Met het samengaan van interactieve internetapplicaties, BI-gegevens en analyses ontstaat een nieuwe generatie dashboards ofwel ‘flashboards’. De combinatie van de analytische kracht van WebFocus van Information Builders met RIA-technologie levert de gebruikers van WebFocus Flex Enable een dataweergave waarmee ze zich gemakkelijk kunnen richten op de belangrijkste gegevens en trends, en die kunnen presenteren als een nieuwsbericht. Animaties en overgangseffecten houden de aandacht van de gebruiker vast, terwijl een op maat gemaakte interface de gebruiker door het analytische proces heen leidt. WebFocus- en Flex-ontwikkelaars en analisten kunnen in Flex Builder eenvoudig eigen BI-applicaties maken zonder ActionScript of MXML te hoeven gebruiken. Het programma omvat complexe filteringmogelijkheden en werkt met elke huidige en toekomstige versie van WebFocus.

Over Adobe Flex

Adobe FlexTM (Flex) is de toonaangevende Integrated Development Environment (IDE) voor interactieve applicaties. Flex biedt een combinatie van animatie, vectorafbeeldingen, interactieve effecten en overdraagbaarheid. De ‘Rich Internet Applications’ (RIA) van Flex combineren de snelheid van desktopapplicaties met de beweeglijkheid van het web, en zijn alom vertegenwoordigd. In 2007 verwachtte Gartner dat uiteindelijk 60 procent van de webapplicaties een interactieve internetapplicatie zal zijn.