Informa kiest Information Builders voor business intelligence (BI)

Inzet BI-oplossing WebFocus voor diepgaand inzicht in marketinggegevens

Amstelveen, 24 Januari 2008

Informa, internationale aanbieder van wetenschappelijke en commerciële informatie, kiest voor WebFocus, de business intelligence-oplossing van softwareontwikkelaar Information Builders. Informa zal WebFocus inzetten om over marketinggegevens uit verschillende applicaties organisatiebrede rapportages en diepgaande analyses uit te voeren. Met deze BI-oplossing kunnen de 500 marketingprofessionals van Informa wereldwijd promotiecampagnes plannen en evalueren, gestaafd door real-time data uit de marketingdatabase. Information Builders en Informa rollen WebFocus in de eerste helft van 2008 eerst in Australië uit om het uiteindelijk in wereldwijd in te zetten.

Jan van Deenen, chief technology officer information architecture van Informa: “Andere partijen waren in zes maanden niet in staat om drie rapporten te ontwikkelen die aan onze eisen voldeden. Information Builders bewees in minder dan twee weken dat WebFocus de rapportagevereisten van Informa wel aan kan. WebFocus blijkt een snel te implementeren en flexibel toepasbare BI-oplossing, zelfs in een complexe en veranderende databasestructuur. Onze IT-staf kon er direct mee aan de slag en ik verwacht dat dankzij de intuïtieve gebruikersinterface ook onze andere medewerkers geen enkele moeite met het programma zullen hebben.”

Isobel Peck, group marketing director van Informa vult aan: “Voor drukbezette professionals is eenvoud en flexibiliteit essentieel voor applicaties die we dagelijks gebruiken. Zo kunnen we de informatie die we met WebFocus uit de verschillende applicaties halen direct bewerken in Excel of juist in PDF vergrendelen. De Active Reportfunctionaliteit binnen WebFocus stelt medewerkers in staat om ook buiten kantoor, op mobiele telefoons en PDA’s, met de gegevens en de achterliggende analysetools aan de slag te gaan. Ik verwacht dat veel mensen hier van gebruik zullen maken.”

Over Informa
Informa is een wereldwijde aanbieder van wetenschappelijke en commerciële informatie en diensten met circa 150 kantoren en 7.500 medewerkers in meer dan 40 landen. Met meer dan 10.000 evenementen per jaar is Informa de grootste beursgenoteerde organisator van conferenties en trainingen ter wereld. Informa beheert meer dan 2.000 informatiebronnen, zoals academische publicaties, real-time nieuws en databases met commerciële gegevens. De boekentak van Informa heeft meer dan 40.000 academische en zakelijke titels in portefeuille. In Nederland is Informa actief onder de merken AchieveGlobal, Broadcast Press, Euroforum, Fiscaal up to Date, IIR, Informa Treasury en Taylor & Francis.