Information Builders stelt Anoma van Eeden aan als Director Marketing EMEA

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, heeft Anoma van Eeden (43) per 1 oktober aangesteld als Director Marketing EMEA. Van Eeden is eindverantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten in de EMEA-regio en opereert vanuit het kantoor van Information Builders in Amstelveen.

Amstelveen, 31 Oktober 2010

Anoma van Eeden is van Nederlandse afkomst, maar geboren in Groot-Brittannië en opgegroeid in de Verenigde Staten. Vijf jaar geleden is zij naar Nederland verhuisd om de functie van EMEA Marketing Director bij softwareleverancier Attachmate-NetIQ op zich te nemen. Van Eeden brengt 20 jaar marketing- en IT-ervaring mee naar Information Builders. In haar laatste rol bij BI-leverancier QlikTech was Van Eeden verantwoordelijk voor partner marketing in de Benelux, Oost-Europa, Israël en Turkije. Zij heeft daarnaast diverse andere marketing- en leidinggevende functies vervuld in de VS en EMEA.

"Ik ben erg verheugd met deze nieuwe uitdaging. Information Builders timmert in EMEA hard aan de weg, onder meer met het geïntegreerde WebFOCUS-platform voor business intelligence, performance management, data quality en predictive analytics. Het is mooi om een bijdrage te gaan leveren aan deze groei", zegt Anoma van Eeden. "Information Builders is een erg innovatief bedrijf, dat sterk inspeelt op de specifieke informatiebehoeften in verschillende verticale markten. Bovendien richt het bedrijf zich met zijn oplossingen op een breed scala aan gebruikersgroepen, niet alleen analisten en financieel managers, maar nadrukkelijk ook kenniswerkers, partners en klanten. Een visie waar ik me sterk in kan vinden."

"Met Anoma halen we iemand met enorm veel marketingkennis in de IT- en specifiek de BI- en integratie-sectors in huis. Wij zijn erg blij dat zij onze organisatie komt versterken”, zegt Dennis Bartels VP Sales EMEA bij Information Builders. “We zijn ervan overtuigd dat Anoma een belangrijke bijdrage zal leveren aan het verder versterken van onze positie in EMEA."