LeanLogistics verbetert data-inzicht bij klanten met Information Builders

LeanLogistics voegt online rapportage en datavisualisatie-mogelijkheden toe aan on-demand TMS®-applicaties

Amstelveen, 29 November 2011

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, heeft bekend gemaakt dat LeanLogistics, wereldwijd leverancier van Transportation Management System (TMS)-applicaties en supply chain-services gestandaardiseerd wordt op Information Builders' BI-technologie. Hierdoor kan LeanLogistics online rapportage-services aanbieden aan tienduizenden gebruikers. Via een beveiligde webportal kunnen deze gebruikers toegang krijgen tot belangrijke statistieken en hun data bewerken en delen. Velen van hen maken ook gebruik van WebFOCUS InfoAssist om maat-rapportages te creëren, zonder tussenkomst van IT.

LeanLogistics integreerde een WebFOCUS dashboard in zijn TMS-applicatie, waarmee geautoriseerde gebruikers door middel van een menu ad hoc rapportages kunnen aanroepen of hun eigen rapportages kunnen creëren door middel van InfoAssist. Algemene rapporten geven een holistische kijk op netwerktrends, ondersteunen bij performance management, automatiseren volume- en route-analyses, beheren carrier performance en handelen de alledaagse planningen en meldingen voor handelspartners af. Information Builders’ unieke guided ad hoc-rapportagetechnologie stelt gebruikers in staat informatie eenvoudig te parametriseren op bijvoorbeeld groep, divisie, route, herkomst, bestemming, tijd en vele andere variabelen.

Daarnaast ontwikkelde LeanLogistics een serie van domein-specifieke tutorials om klanten te ondersteunen wanneer zij zelf aan de slag gaan met InfoAssist. LeanLogistics breidt momenteel de rapportage-omgeving uit door het toevoegen van gebruiker-gedefinieerde velden, meer plannings-opties en geavanceerde datavirtualisatie-mogelijkheden. Tevens verkennen zij de mobiele rapportagemogelijkheden van WebFOCUS Active Technologies om gebruikers via smartphones, tablets en andere mobiele apparaten toegang te verschaffen tot rapportages en dashboards.

"Om ervoor te zorgen dat klanten hun data op de best mogelijke manier inzetten, hadden we een BI-oplossing nodig die effectief in een SaaS-model geïmplementeerd kon worden", zegt Andy Bass, Vice-president of Technology bij LeanLogistics. "We waren geïntrigeerd door de WebFOCUS-technologie en in het bijzonder de mogelijkheid om data te visualiseren via tabellen en grafieken en rapporten te plannen met ReportCaster. Ook de flexibiliteit van InfoAssist, waarmee klanten data kunnen analyseren en weergeven, zonder te moeten voldoen aan een stug stelsel van standaarden, wekte onze interesse. Met behulp van de BI-technologie van Information Builders bieden wij onze klanten een intuïtieve, hoogwaardige ervaring van begin tot het eind."

"LeanLogistics is actief in een informatie-intensieve industrie, waar het vermogen om data real-time samen te voegen en te analyseren een wereld van verschil kan maken voor een individuele klant", zegt Gerald D. Cohen, president en CEO van Information Builders. "Door klanten toegang te geven tot ad hoc-rapportages, maatwerk-rapportages en geplande rapporten en dashboards, bouwt het bedrijf een sterke relatie op met de klant en verbetert het de concurrentiepositie in de logistieke markt."

Over LeanLogistics

LeanLogistics is een wereldwijd leverancier van Transport Management System (TMS)-applicaties en supply chain-services. Het LeanLogistics Transportation Network stelt vervoerders en andere deelnemende leden in staat kosten te verminderen, diensten te verbeteren en volledige zichtbaarheid te verkrijgen. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door ervaren ex-logistieke- en ex-transportmedewerkers met een gedeelde visie op het gebruik van web-gebaseerde technologieën om supply chain-processen te optimaliseren. LeanLogistics is een divisie van Limited Brambles met een hoofdkantoor in Holland, Michigan in de Verenigde Staten.