Information Builders' iWay Software opgenomen in 'Visonaries'-kwadrant van Magic Quadrant for Data Integration Tools

iWay Software, onderdeel van Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, is door Gartner Inc. opgenomen in het 'Visionaries'-kwadrant van het 'Magic Quadrant for Data Intergration Tools'(1)

Amstelveen, 24 November 2011

Volgens de auteurs van het rapport is data-integratie een essentieel onderdeel van een volledige Enterprise Information Management (EIM)- en informatie-infrastructuur strategie. Business drivers, zoals het snel kunnen leveren aan de markt, de flexibiliteit om bedrijfsprocessen en -modellen te veranderen, het verlangen om patronen te ontdekken en te benutten en gebeurtenissen vast te leggen, dwingen organisaties hun data anders te beheren. Bedrijven maken steeds meer gebruik van de mogelijkheden van data-integratie om data probleemloos uit te wisselen tussen verschillende systemen in de gehele organisatie, om zo een consistent en volledig overzicht van gegevens te verkrijgen.

Als onderdeel van Information Builders richt iWay Software zich op deze veranderende marktontwikkelingen en biedt klanten de data-managementcapaciteiten die nodig zijn om aan de huidige eisen van de markt te voldoen. Dit gebeurt met een volledig pakket van enterprise integratie-oplossingen, waaronder:

• De iWay Enterprise Information Management Suite: deze oplossing maakt real-time beheer van informatie vanaf elke locatie binnen de onderneming mogelijk. Ongeacht waar gegevens zich bevinden en of deze gestructureerd of ongestructureerd zijn, maakt de iWay EIM-suite naadloze integratie mogelijk, zodat zakelijke gebruikers data eenvoudig om kunnen zetten in relevante, actuele kennis.
  • De iWay Business Process Automation Suite: een krachtige en complete business process automation (BPA)-oplossing, gebouwd op het iWay Universal Adapter Framework en de iWay Integration Engine. Dit volledig geïntegreerde platform levert alle mogelijkheden om belangrijke activiteiten binnen de onderneming te automatiseren, waarbij tegelijkertijd de ROI wordt versneld en de total cost of ownership wordt geminimaliseerd.
  • De iWay Business-to-Business Suite: een robuuste business-to-business (B2B) en Managed File Transfer (MFT)-gateway die snel en doeltreffend trading partner management en aanverwante activiteiten mogelijk maakt. In tegenstelling tot gelimiteerde point-to-point-oplossingen, is de iWay B2B-suite een uitgebreide infrastructuur die de manier waarop partnertransacties worden gepland, uitgevoerd en gevolgd drastisch verbetert, ook wanneer het externe uitwisseling betreft.

Information Builders' iWay Software heeft daarnaast onlangs zijn integratie-tools geactualiseerd, om de real-time data-opschoning van Big Data-bronnen te verbeteren. Door dit geoptimaliseerde aanbod zijn gebruikers beter in staat hun Big Data op te schonen en kwaliteitsproblemen te voorkomen die zich kunnen voordoen bij onjuiste of slecht beheerde informatie. Met de volledige integratie-ondersteuning voor zowel smartphones als tablets, bieden de upgrades een complete Big Data-oplossing voor zakelijke gebruikers op kantoor of onderweg.

"De recente verschuivingen in de markt maken het noodzakelijk dat ondernemingen niet alleen hun informatiemanagement-strategieën verbeteren, maar er tevens voor zorgen dat hun informatie echt voor hen werkt en hen inzichten levert die nodig zijn om in 2012 succesvol te zijn", zegt Gregory Dorman, general manager iWay Software bij Information Builders. "Onze positionering in het 'Visionairs'-kwadrant door Gartner is een bewijs van onze voortdurende toewijding aan de ontwikkeling en innovatie van de producten die onze klanten ondersteunen in het huidige, concurrerende ondernemingsklimaat."

[1] 'Magic Quadrant for Data Integration Tools' door Ted Friedman, Mark A. Beyer en Eric Thoo, 27 oktober 2011.

Over het Magic Quadrant

Gartner beveelt geen enkele leverancier, product of service aan die in de onderzoekspublicaties worden behandeld en adviseert gebruikers niet om te kiezen voor leveranciers met de hoogste waardering. Gartner research publicaties bestaan uit meningen van Gartners onderzoeksinstellingen en dienen niet te worden opgevat als statements of feiten. Gartner verwerpt alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.