Information Builders kondigt BI Academy aan

BI-leider host samen met erkende experts serie van best-practices webcasts

Amstelveen, 18 Oktober 2011

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, kondigt een open inschrijving aan voor de BI Academy, die deze herfst plaats zal vinden. De BI Academy is een reeks van analist-webcasts, waarbij wordt ingegaan op missie-kritische business intelligence (BI)- en analyse-onderwerpen die leiden tot strategische groei. Onder leiding van erkende experts van onder meer BIScorecard en de Yankee Group, vinden tussen 18 oktober en 10 november van dit jaar zeven webcasts plaats.

Tijdens de webcasts worden de eerste prioriteiten besproken voor organisaties die de inzet van BI overwegen. Tevens zullen best-practices worden gedeeld voor organisaties die al een oplossing hebben geïmplementeerd en zullen de stappen worden toegelicht die organisaties dienen te zetten wanneer zij hun prestaties en groei willen optimaliseren. De zeven webcasts zien er als volgt uit:

Enterprise Search (18 oktober)
Presentatie door Colin White van BI Research

Instructeur Colin White is expert op het gebied van informatietechnologie. Hij zal ingaan op de uitdagingen van het zoeken naar bedrijfsdata en technieken belichten die organisaties kunnen helpen om die informatie bloot te leggen die zij nodig hebben om succesvol te zijn.

Business Analytics (20 oktober)
Presentatie door Cindi Howson van BIScorecard

Erkend analytics-expert Cindi Howson zal ingaan op de vele facetten van business-analyse - van visual discovery tot voorspellende analyses, locatie-intelligentie en portable analyse.

Self-Service BI (25 oktober)
Presentatie door Carsten Bange van BARC

Carsten Bange, één van Europa’s meest onderscheiden BI-analisten, zal uitleggen hoe gebruikers zonder enige training self-service BI-applicaties kunnen bouwen die hen in staat stellen analyses te maken om beter geïnformeerde beslissingen te nemen.

Mobile BI (27 oktober)
Presentatie door Cindi Howson van BIScorecard

Cindi Howson volgt de trends in de mobiele markt op de voet, en geeft haar visie op de Mobile BI opties, strategieën en best practices.

Customer-Facing BI (1 november)
Presentatie door Sheryl Kingstone van Yankee Group

Sheryl Kingstone, een erkend leider op het gebied van CRM, is expert in klantgerichte strategieën en het helpen van organisaties om hun sales-effectiviteit, klantenbinding en acquisitie te verbeteren. Ze zal de belangrijkste trends in customer-facing technologie en processen behandelen en tevens ingaan op CRM-applicaties en leveringsstrategieën.

Data Architectuur (3 november)
Presentatie door Neil Raden van Constellation Research

Het is mogelijk om de bestaande architectuur (ongeacht de complexiteit) te gebruiken om data op te schonen voordat het de organisatie binnenkomt en moet voldoen aan real-time informatie-eisen. Neil Raden presenteert deze sessie met tientallen jaren van ervaring in de toepassing van informatie voor het oplossen van zakelijke problemen in zijn bagage.

Data Governance en Performance Management (8 november)
Presentatie door Tom Willman van Hacket Group

Tom Willman helpt managers hun organisaties te transformeren door het implementeren van meer efficiënte en effectieve processen, leveringsmodellen en technologieën. In deze sessie zal hij uiteenzetten hoe organisaties grip kunnen krijgen op hun strategie en op de data-kwaliteit.

Big Company Analytics op een MKB-budget (10 november)
Presentatie door Lyndsay Wise van WiseAnalytics

Lyndsay Wise brengt voor deze sessie tien jaar ervaring in business systems-analyse, softwareselectie en implementatie van enterprise-applicaties met zich mee. Ze zal enkele architectuur-strategieën bespreken waarmee voordelige, maar tegelijktertijd krachtige BI-toepassingen kunnen worden uitgerold.

Voor meer informatie en registratie kunt u terecht op informationbuilders.com/ biacademy.