Information Builders benoemt Data Governance-expert Jim Orr tot Global Product Marketing Director

Amstelveen, 11 Oktober 2011

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, heeft Jim Orr aangesteld als Global Product Marketing Director. Jim Orr, markt-expert op het gebied van data governance, heeft uitgebreide leidinggevende ervaring op het vlak van informatiemanagement en consultancy. Gelijktijdig met Orr’s aanstelling bij Information Builders verschijnt een boek van zijn hand over data governance, onder de titel Data Governance for the Executive.

Jim Orr wordt eindverantwoordelijk voor de wereldwijde product marketingactiviteiten van Information Builders. Gedurende zijn loopbaan heeft hij een groot aantal organisaties in verschillende sectoren geholpen bij het implementeren van effectieve strategieën voor het managen van data governance, datakwaliteit en enterprise informatie.

Voordat hij bij Information Builders in dienst trad, vervulde Jim Orr onder meer managementfuncties bij Firstlogic, BusinessObjects en Trilliam Software-Harte Hanks. Orr is regelmatig gastspreker op een brede verscheidenheid aan regionale, nationale en internationale fora en evenementen.

“Data governance is een zeer belangrijk aandachtsgebied voor onze klanten.
De complexiteit in combinatie met de noodzaak van compliance maakt het lastig bestuurbaar", zegt Gerald Cohen, president en CEO van Information Builders. “Met meer dan zeventien jaar ervaring in information asset management is Jim een ware goeroe. Hij zal zijn kennis overbrengen op klanten die strategieën willen ontwikkelen, risico’s willen beperken en best practices willen implementeren op het vlak van data governance."

“Information Builders is een leider in het aanbieden van data-integratie-, informatiemanagement- en BI-producten die bedrijven helpen om processen te stroomlijnen en de integriteit en bruikbaarheid van data binnen de gehele organisatie te garanderen", zegt Jim Orr. “Het optimaliseren van informatie en bedrijfsresultaten is niet mogelijk zonder allesomvattende data governance-strategieën, regelgeving en krachtige technologieën om deze processen te automatiseren. Ik heb al het genoegen gehad om als consultant met Information Builders te werken en ben erg verheugd dat ik deze marketingrol op me mag nemen."

Data Governance for the Executive

Jim Orr’s deze week verschenen boek Data Governance for the Executive onderzoekt en bouwt de case voor een holistische benadering van data governance binnen een organisatie. Het boek beschrijft verschillende methoden voor het identificeren en verkrijgen van zakelijke toegevoegde waarde, het stroomlijnen van de organisatie, het meten van performance en optimaliseren van succes. Het boek vormt een essentiële leidraad voor iedereen die zich bezighoudt met data governance, zoals technologische en zakelijke leidinggevenden en beslissingnemers, architecten en data stewards.