BT versterkt financieel communicatie-platform met behulp van Information Builders

Aanbieder van communicatie-oplossingen zet iWay in voor beveiligde communicatie voor financiële instellingen wereldwijd

Amstelveen, 03 Oktober 2011

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware kondigt aan dat BT (British Telecommunications plc), één van 's werelds grootste aanbieders van communicatie-oplossingen en services, iWay Software gebruikt om zijn BT Managed Secure Messaging service te implementeren bij wereldwijde financiële instellingen. Met deze oplossing van BT kunnen banken en andere financiële instellingen berichten veilig en betrouwbaar uitwisselen. Hierbij worden tevens de kosten die gepaard gaan met berichtstoringen weggenomen.

BT maakt sinds 2007 gebruik van Information Builders' iWay Software. iWay Service Manager, de kern van het integratie-platform van de onderneming, wordt gebruikt om te voldoen aan atijdskritieke en kosteneffectieve eisen die uniek zijn voor financiële organisaties. BT gebruikt iWay Software nu ook om ervoor te zorgen dat elk bericht versleuteld, beveiligd en fraudebestendig verwerkt wordt. De BT Managed Secure Messaging service registreert tevens elk verzonden en ontvangen bericht en informeert alle partijen wanneer het bericht wordt afgeleverd. Door gebruik te maken van deze dienst kunnen financiële klanten van BT zowel intern als extern gevoelige financiële gegevens uitwisselen, terwijl tegelijkertijd de operationele kosten laag worden gehouden.

"Datakwaliteit en beveiliging zijn belangrijke factoren voor organisaties zoals BT, waarbij de business afhankelijk is van het creëren van uiterst veilige communicatiemogelijkheden", zegt Dave Watson, Chief Technology Officer bij Information Builders. "BT's Managed Secure Messaging service stelt onder meer bankiers, makelaars, investeringsmanagers en risicomanagers in staat om betrouwbare en veilige berichten te versturen en tevens de operationele efficiëntie te verhogen."

"De mogelijkheid om berichten veilig, betrouwbaar en fraudebestendig te kunnen versturen is het allerbelangrijkste voor onze klanten", zegt Alexandra Foster, Global Head of Sales BT Radianz Portfolio bij BT. "Door het gebruik van de nieuwe tools van iWay Software, helpen we onze klanten dit niveau van communicatie-veiligheid te bereiken, terwijl we tegelijkertijd het storingspercentage en de bijbehorende kosten verlagen. Hierdoor helpen we onze klanten hun algehele klantenservice te verhogen."