Information Builders helpt organisaties met opschonen van Big Data

Nieuwste versie van iWay Software helpt organisaties van Big Data, schone data te maken

Amstelveen, 19 September 2011

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, kondigt een reeks van upgrades aan voor de iWay software-integratieproducten die ook de realtime data-opschoning voor Big Data-bronnen verbeteren. De updates binnen iWay Software's Data Quality Center, Data Steward Portal en Master Data Center bieden onder meer een verbeterde ondersteuning van de gebruiker bij het profileren, verbeteren en stroomlijnen van ieder type informatie binnen de organisatie.

Big Data, een combinatie van gestructureerde en ongestructureerde data met een hoog volume, een hoge omloopsnelheid en een grote variatie, is een fenomeen dat gebruikt wordt door veel overheidsinstellingen en bedrijven. De complexiteit van Big Data kan een sterke negatieve impact hebben op de totale datakwaliteit en nauwkeurigheid. Dit kan leiden tot inactiviteit of kostbare fouten. De updates voor iWay Software's Data Quality Center omvatten onder meer een herontworpen database-laag en een vernieuwde 'matching engine', waarmee onder andere prestaties, capaciteit en compatibiliteit met deze omgevingen verbeterd worden. Het valideren, standaardiseren en verrijken van de data voordat deze wordt opgeslagen, resulteert in lagere kosten en verbetert de efficiëntie.

"De enige manier waarop organisaties betekenisvolle inzichten verkrijgen uit hun data, is wanneer ze er vanuit kunnen gaan dat deze data schoon en accuraat is", zegt Gregory Dorman, general manager van de iWay Software-divisie van Information Builders. "Binnen veel organisaties slaan medewerkers zoveel mogelijk gegevens op en bekommeren zich later pas over de kwaliteit van die data. Terwijl de opslag relatief goedkoop is, kan de hoeveelheid tijd die nodig is voor het standaardiseren van de data, in combinatie met de gevolgen van het trekken van verkeerde conclusies, tot hoge kosten leiden. Met de nieuwe iWay Software Data Quality Center kunnen de binnenkomende gegevens in realtime gestandaardiseerd en gevalideerd worden, wat leidt tot een efficiëntere, betaalbare en betrouwbare oplossing voor onze klanten."

Information Builders' iWay Software Data Profiler is ook naar versie 4.0 gebracht. Bij deze update is een aantal aanpassingen in de architectuur inbegrepen, evenals een volledige AHTML-compatibele integratie met mobiele apparaten. De iWay Software- en iWay Data Profiler-updates vormen samen een complete BIG Data-oplossing voor zakelijke gebruikers, zowel op kantoor als onderweg.

Kijk voor meer informatie over de nieuwe versie van iWay Software op http://www.iwaysoftware.com/.