Information Builders lanceert WebFOCUS Business Intelligence Portal voor verbeterde gebruikerservaring

Nieuwe gebruikersinterface binnen WebFOCUS 8 biedt live preview en verbeterde mogelijkheden voor personalisering

Amstelveen, 04 September 2011

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, heeft vandaag zijn WebFOCUS Business Intelligence Portal gelanceerd. Als onderdeel van de vernieuwingen in WebFOCUS 8 biedt de BI portal gebruikers een ingang tot alle WebFOCUS-features, een eenduidige gebruikersinterface en de mogelijkheid om met een paar klikken volledige, moderne websites te ontwikkelen.

De WebFOCUS BI Portal biedt dezelfde drag-and-drop-ervaring zoals de hedendaagse werknemers gewend zijn van populaire online portals. Met behulp van deze technologie hebben gebruikers meer flexibiliteit in het vergroten of verkleinen en verplaatsen van objecten. Content kan eenvoudig worden geherpositioneerd en op individueel niveau worden gepersonaliseerd om meerdere objecten op een enkel scherm weer te geven, met gebruik van tabs of uitklapvensters. Personalisatie door eindgebruikers wordt verder vereenvoudigd doordat de intuïtieve interface gebruikers in staat stelt om hun eigen pagina's op dezelfde wijze in te voegen als het invoegen van een nieuwe tab binnen een webbrowser. Na het creëren van een nieuwe pagina, kunnen gebruikers de gewenste rapportages naar de pagina slepen. De nieuwe BI Portal bevat tevens een live preview-feature, waarmee gebruikers iedere aanpassing en het effect hiervan op andere aspecten van de website kunnen beoordelen, voordat de aanpassing daadwerkelijk wordt doorgevoerd.

Een ander belangrijk aspect van de nieuwe BI Portal is de voordelen die het brengt voor niet-technische eindgebruikers. De oplossing biedt dezelfde werkbalk-gebaseerde interface als gebruikt wordt in WebFOCUS InfoAssist, Information Builders' ad-hoc rapportage-oplossing die ontworpen is om de druk op IT te verlagen door zakelijke gebruikers in staat te stellen complexe rapporten te genereren en te analyseren. Door deze vertrouwde interface op te nemen in de WebFOCUS BI Portal, biedt Information Builders zakelijke gebruikers de mogelijkheid om een volledig functionele portal te bouwen zonder kennis van webdesign.

"Information Builders' nieuwe WebFOCUS BI Portal vergroot het gebruiksgemak en de mogelijkheden voor alle type gebruikers, zegt Dennis Bartels, VP Sales EMEA bij Information Builders. "Met zijn intuïtieve interface, vertrouwd binnen onze productlijn, hebben gebruikers geen extra training nodig om volledig functionele websites te bouwen, ongeacht hun technische kennisniveau. Terwijl we ondersteuning blijven bieden voor bestaande WebFOCUS BI Dashboards, zien we onze nieuwe BI Portal als de volgende generatie in business intelligence. We zijn verheugd dat we onze klanten deze vernieuwingen kunnen bieden."