Information Builders brengt closed-loop business intelligence naar mobiele apparaten

WebFOCUS Mobile Data Collection stelt organisaties in staat om voor het mobiele platform apparaatonafhankelijke, transactionele systemen en applicaties te ontwikkelen

Amstelveen, 29 Augustus 2011

Information Builders, ontwikkelaar van Business Intelligence (BI) en integratiesoftware, kondigt WebFOCUS Mobile Data Collection aan, een oplossing voor het bouwen van BI- en data-onderhoudsapplicaties voor het mobile platform. Met dit nieuwe aanbod kunnen gebruikers een closed-loop BI-applicatie inzetten die hen in staat stelt toegang te krijgen tot informatie en deze te gebruiken om goed geïnformeerde, real-time beslissingen te nemen via iedere smartphone of tablet.

WebFOCUS Mobile Data Collection stelt ontwikkelaars in staat applicatielogica over meerdere platforms te verdelen, zodat data kan worden verwerkt op de plaats waar het zich bevindt. Hierdoor kunnen verzoeken sneller worden uitgevoerd, terwijl het netwerkverkeer vermindert. Door deze oplossing kunnen klanten van Information Builders snel en efficiënt transactionele systemen en applicaties bouwen en implementeren op ieder mobiel apparaat. Dezelfde ontwikkelomgeving wordt gebruikt voor zowel rapportage- als update-georiënteerde applicaties. Gebruikers kunnen hierdoor gebruik maken van hun bestaande platform en vaardigheden. Daarnaast hoeven bestaande klanten die van dit nieuwe aanbod gebruik willen maken minder te leren.

Met de closed-loop BI-applicatie, die operationele data continu bijwerkt door data in te lezen en weg te schrijven naar de onderliggende database, kunnen alle transacties worden verwerkt en bijgehouden via een samenhangende, intuïtieve webgebaseerde interface. Met behulp van WebFOCUS Mobile Data Collection kunnen klanten event-specifieke regels creëren, aangepast op individuele organisatiebehoeften en projecteisen. Voor de introductie van deze optie, konden gebruikers een rapport bekijken op hun mobiele apparaat, maar waren zij niet in staat de informatie te vertalen in actie. Nu is het mogelijk toegang te krijgen tot deze informatie en ermee te werken, zodat de gehele BI-cyclus op een mobiel platform kan draaien. Alle gerelateerde workflow-processen worden automatisch bijgewerkt.

"Mobile is uitgegroeid tot een belangrijk BI-platform door de aanhoudende vraag van gebruikers naar on-the-go toegang tot belangrijke informatie", zegt Robin Bloor, oprichter van The Bloor Group. "Tot nu toe waren de informatieservice-opties voor mobiele BI-gebruikers beperkt, maar Information Builders' WebFOCUS Mobile Data Collection maakt het mogelijk om de gehele BI-cyclus te laten draaien op een mobiel platform. Deze technologie zal een zegen zijn voor het groeiende aantal mobiele werknemers."

"Werknemers gebruiken tegenwoordig steeds vaker hun smartphone of tablet als een eerste vorm van zakelijke communicatie", zegt Dennis Bartels, Vice President Sales EMEA bij Information Builders. "Sinds de eerste lancering van WebFOCUS, vijftien jaar geleden, maken wij de transactie-gebaseerde verwerking mogelijk. Doordat deze mogelijkheid nu mobiel is gemaakt, geven we onze gebruikers de tools die zij nodig hebben om hun werk efficiënter uit te voeren op het platform van hun keuze."