Information Builders breidt Social Network Integration uit

Bedrijfsbrede Social Collaboration uitgebreid met real-time BI, Analytics en Twitter-integratie

Amstelveen, 05 Juli 2011

Information Builders, ontwikkelaar van Business Intelligence en integratie-software, introduceert een nieuwe versie van iWay CEP Enable. Dit integratieplatform helpt organisaties om real-time data en events (van zowel binnen als buiten de onderneming) om te zetten in bruikbare informatie waarmee ze sneller en beter onderbouwde besluiten kunnen nemen.

Het platform faciliteert Complex Event Processing (CEP),  gebruikers krijgen daarmee toegang tot feeds uit verschillende bronnen. Deze informatie wordt genormaliseerd en regels kunnen worden toegepast om te bepalen of vooraf bepaalde doelen zijn bereikt, of dat bepaalde gebeurtenissen zich hebben voorgedaan. De nu verder uitgebreide integratie breidt (zakelijke) collaboration uit met social media-kanalen, zoals Facebook en Salesforce Chatter en met real-time data en analyses. Organisaties kunnen hierdoor beter profiteren van kansen en problemen kunnen real-time worden opgelost. Met CEP Enable kunnen organisaties nu ook de prestaties van de organisatie controleren door het gebruiken, verwerken en analyseren van Twitter-feeds.

Hoe werkt het?
iWay CEP Enable maakt het mogelijk om business-processen in real-time te ontwerpen en beheren. Daardoor ontstaat de mogelijkheid om dit te ondersteunen door het versturen van op maat gemaakte berichten met ingebouwde informatie als bijlage. Een voorbeeld is Business Intelligence (BI)-content, zoals rapporten en dashboards. De BI- en analytics-inhoud wordt hierin verzorgd door WebFOCUS, Information Builders' toonaangevende BI-platform. CEP Enable laat organisaties real-time events detecteren, stelt gebruikers snel op de hoogte van BI-content en reageert adequaat door het uitvoeren van benodigde Enable-acties. Deze kunnen bestaan uit een iWay Service Manager procesflow, het runnen van een RESTful stijlservice, het verzenden van een e-mail of zelfs het versturen van een tweet.

Samenwerken, analyseren en beslissingen nemen zonder een sociaal platform te verlaten
Social media collaboration tools worden vooral gebruikt op mobiele apparaten. iWay CEP Enable levert apparaat-onafhankelijke Active Technology rapporten die zijn geoptimaliseerd voor gebruik op elk mobiel apparaat - van tablets, zoals de iPad van Apple en de Motorola Xoom, tot smartphones, zoals de Apple iPhone en Android-telefoons. Op een iPad tikken gebruikers eenvoudig op de bijlage, die vervolgens wordt geopend in de gratis Mobile Faves-app van Information Builders die beschikbaar is via de Apple App Store.

Een voorbeeld
Als onderdeel van een Sales Lead Management Systeem, kan iWay de verwerking van de leads beheren die bij de onderneming of Salesforce binnenkomen, via het detectiepatroon en de business rules engine. Automatisch wordt daardoor een lead toegewezen aan een Account Manager, een Active Technology rapport wordt gecreëerd en vervolgens wordt een Chatterbericht naar de Account Manager gestuurd samen met de "Current Leads"-rapportage. Het rapport kan de nieuwe lead bevatten, de huidige openstaande leads en een “slagingskans"-kolom die is verkregen met de WebFOCUS RStat statistische modellen-oplossing. Dit laat de Account Manager een weloverwogen beslissing maken met welke leads hij als eerste contact opneemt vanuit Chatter.

Toezicht op de status van het bedrijf met Twitter-integratie
iWay CEP Enable’s integratie met Twitter geeft organisaties de mogelijkheid om real-time tweets te consumeren en produceren. Er kan worden ingespeeld op real-time tweets,  waardoor nauwgezet elk gesprek kan worden gevolgd waarin het bedrijf wordt genoemd, zonder dat het nodig is om uitgebreid te zoeken. Als onderdeel van een Customer Relationship Management-beleid, kan een organisatie CEP Enable’s Twitter-integratie bijvoorbeeld gebruiken om negatieve tweets te detecteren en, als zich dat voordoet, direct daarop te reageren. Wanneer er pas na een week een reactie wordt gegeven, zou dat de concurrentie te veel tijd geven om die betreffende klant te benaderen.

"Organisaties worden steeds meer afhankelijk van Enterprise Social Collaboration", zegt Dennis Bartels, VP Sales EMEA van Information Builders. "Onze uitgebreide iWay CEP Enable geeft onze klanten de mogelijkheid om informatie te analyseren en zakelijke beslissingen te nemen op basis van gegevens die worden verkregen vanuit sociale platforms. Zo kunnen zij real-time in contact blijven met klanten. Naarmate de onderneming steeds mobieler wordt, is dit een concurrentievoordeel voor onze klanten."

Screen shot 2011-07-06 at 11

Dit is een voorbeeld van hoe iWay real-time BI- en analytics-inhoud op basis van real-time events en business rules kan sturen naar social media collaboration-technologieën zoals Salesforce.com Chatter op apparaten als de iPad.

Dashboards, Business Rules Engine en Framework-acties
iWay CEP Enable 1.3 omvat ook een aantal bruikbaarheids- en performanceverbeteringen, waaronder:
 

  • Dashboards: een nieuwe mogelijkheid voor het maken en beheren van aangepaste dashboards en mashups. Met deze functie kunnen gebruikers ingebouwde CEP portlets toevoegen voor het visualiseren van real-time event feeds, 2.0 webgadgets van derden en/of widgets van platforms zoals Google of Twitter.
  • Business Rules Engine: het bijgewerkte platform is voorzien van diverse verbeteringen aan de Business Rules Engine (BRE), inclusief een grafische user interface, als onderdeel van de omgeving voor het creëren en bewerken van regels. De rules & rulesets-engine zijn ook vernieuwd, waardoor ze geschikt zijn voor meer complexe omstandigheden. Efficiëntere verwerking is het gevolg.
  • Actions Framework: Het Actions Framework, waarin de proces-resultaten van de business rules worden verwerkt, is uitgebreid om meer actietypes te kunnen ondersteunen. Deze omvatten daardoor onder meer het verzenden van e-mails, het uitvoeren van proces-stromen in de vorm van een service, het besturen van in iWay CEP Enable ingebouwde diensten, de integratie met sociale media-technologieën (zoals Chatter en Twitter) en de mogelijkheid om  CEP- of iWay Service Manager proces-stromen aan te roepen via RESTful stijl-diensten.

 

Over Information Builders

Information Builders levert software en diensten waarmee commerciële organisaties, overheidsinstellingen en onderwijsinstellingen slimmere beslissingen kunnen nemen en processen kunnen stroomlijnen. De software van het bedrijf is geïnstalleerd op tienduizenden locaties en bedient miljoenen gebruikers. Information Builders' WebFOCUS business intelligence (BI) platform levert sterk schaalbare informatie-applicaties, analyse-oplossingen en klantgerichte portals aan de nieuwe generatie informatiegebruikers, voor de realisatie van onderscheidende bedrijfsresultaten. Information Builders' iWay Software integratieplatform stelt bedrijven in staat om optimaal gebruik te maken van hun informatiebronnen. Zij kunnen hiermee hun interne en business-to-business processen stroomlijnen en tegelijkertijd de algehele toegankelijkheid en betrouwbaarheid van informatie verbeteren, ongeacht de complexiteit van de omgeving. Het hoofdkantoor van Information Builders is gevestigd in New York City en het bedrijf heeft 60 kantoren wereldwijd. Het bedrijf telt 1.350 medewerkers en heeft significante samenwerkingsverbanden met toonaangevende partners in de markt.
Ga voor meer informatie over Information Builders naar informationbuilders.nl of volg Information Builders via @infobldrs.