Information Builders ontwikkelt native App voor iPad en iPhone

iPhone-, iPad-, Android- en Blackberry gebruikers krijgen eenvoudig toegang tot BI-applicaties en Mobile Analytics functionaliteit

Amstelveen, 13 Juni 2011

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, heeft de gratis applicatie Mobile Faves voor iPad™ en iPhone® aangekondigd. Dit is de meest recente toevoeging aan het mobiele aanbod uit de WebFOCUS toGo-serie. Mobile Faves is vanaf nu beschikbaar via Apple's App Store.

Mobile Faves voor iPad en iPhone stelt werknemers in staat om BI-documenten zoals Information Builders' Active Technology reports te bekijken, op te slaan, te catalogiseren, te zoeken, te mailen en zich erop te abonneren. Nieuwe features van WebFOCUS Active Technologies bieden een apparaatspecifieke gebruikerservaring op mobiele apparaten, waaronder mobiele menu's, controls, gebaren en interactieve grafieken. Gebruik van Active Technologies documenten met Mobile Faves voor iPad en iPhone resulteert in een naadloze combinatie van mogelijkheden voor native device en mobile web.

Met een geïntegreerde analytics engine, stelt Active Technology reports gebruikers in staat bedrijfsinformatie te bewerken en te analyseren op een mobiel apparaat, zowel online als offline. De Mobile Faves app biedt tevens speciale functies, waardoor klanten hun bestaande of legacy WebFOCUS BI-content kunnen bekijken, zonder hiervoor veranderingen te hoeven aanbrengen.

WebFOCUS toGo biedt mogelijkheden en componenten waarmee organisaties eenvoudig en voordelig zowel bestaande als nieuwe WebFOCUS content aan mobiele gebruikers kunnen leveren. Bijvoorbeeld, met het bestaande WebFOCUS toGo Mobile Favorites kan iedere gebruiker de bestaande BI-content op het web gemakkelijk toegankelijk maken vanaf een browser op een mobiel apparaat, zonder extra ontwikkeling. De nieuwe Mobile Faves app is een speciale client app voor de portal, om de ervaring op iPad, iPhone en iPod Touch-platforms te verbeteren.

"Onze mobiele strategie draait om het bieden van de meest functionele en relevante opties aan gebruikers, om tegemoet te komen aan hun voorkeur om te werken met mobiele apparaten", zegt Gerald Cohen, CEO en president van Information Builders. "Anders dan de concurrentie stelt Mobile Faves with Active Technologies professionals in staat onderweg data te bekijken, aan te passen en te analyseren."

Met de chart engine van Active Technologies kunnen gebruikers grafieken creëren van data op mobiele apparaten, in plaats van slechts vooropgemaakte grafieken te bekijken. De innovatieve user interface (UI) maakt het eenvoudiger om deze op kleinere telefoonschermen te creëren. Met de automatische apparaatdetectie-functie past de UI zich daarnaast aan aan ieder scherm van een mobiel apparaat (bijvoorbeeld Safari, Android™ of BlackBerry® browsers) of andere niet-mobiele browsers. Door deze automatische apparaatdetectie in Active Technologies is het niet meer nodig om voor ieder apparaat apart specieke BI-content te bouwen.