Gary Gallant, VP Global Applications Center of Expertise, ontvangt 2011 Ones to Watch Award van IDG's CIO Magazine en CIO Executive Council

Information Builders nomineerde leider Coty Inc. voor erkenning van innovatieve IT-prestaties

Amstelveen, 04 Mei 2011

Coty Inc., een vooraanstaand wereldwijd bedrijf op het gebied van schoonheidsproducten, maakt met trots bekend dat Gary Gallant, vice president van het Global Applications Center of Expertise, de 2011 CIO Ones to Watch award van IDG's CIO magazine en de CIO Executive Council in ontvangst heeft mogen nemen. Deze prestigieuze prijs werd uitgereikt aan 25 opkomende sterren in de IT-industrie die allemaal leiderschap, innovatie en toegevoegde waarde bij hun bedrijf brengen en voorbestemd zijn de toekomstige CIO te worden. Information Builders nomineerde Gary voor deze award.

"Gary laat zien dat hij talent heeft, ingenieus is en de innovatiekracht heeft die Coty drijft. Hij is een fantastische vertegenwoordiging voor onze gehele organisatie", aldus Jerry Flasz, CIO bij Coty Inc. "We zijn blij dat Gary met deze prijs wordt beloond voor alles wat hij bereikt heeft. Zijn inspanningen zijn succesvol gebleken voor zowel  Coty als onze klanten en partners."

Gary is verantwoordelijk voor Coty's Global Application Centers of Expertise, dat wereldwijd strategische bedrijfssystemen ondersteunt, waaronder SAP, Oracle, integratieplatforms, business intelligence en wereldwijde legacy systemen. Bovendien is Gary de aanjager van de wereldwijde integratiestrategie en identificeert hij de tools en tactieken die ontwikkelings- en onderhoudskosten moeten reduceren.

"De 'Ones to Watch' winnaar laten een indrukwekkende hoeveelheid leiderschapskwaliteiten zien binnen het bedrijf" zegt Maryfran Johnson, de hoofdredacteur van CIO. "Deze nieuwe lichting toekomstige CIO's beschikt over een breed business perspectief dat van vitaal belang is voor innovatie en groei."

Dhr. Gallant ontving de award tijdens de 'CIO Ones to Watch' award ceremonie op 2 mei 2011 in Florida, als onderdeel van het Leadership Evenement van CIO. Alle winnaars van de 'Ones to Watch' waren genomineerd of aangeprezen door een CIO. De nominaties werden tussen mei en november 2010 ingediend en beoordeeld door een jury van toonaangevende CIO's.

"De toekomst van het IT-vak is een grote passie voor de leden van de CIO Executive Council. Daarom bieden zij zich ieder jaar aan voor deze zware taak: beoordelen welke genomineerden de beste skills en ervaring hebben om onze volgende generatie CIO's te worden", aldus Pam Stenson, CIO executive council senior VP en general manager.

Over CIO Magazine en de CIO Executive Council

CIO magazine, dat bestaat sinds 1987, schrijft over zaken die van vitaal belang zijn voor het succes van chief information officers (CIO's) wereldwijd. Het CIO portfolio bestaat uit een website (www.CIO.com), CIO magazine, CIO Executive Programs en het CIO Executive Council. Zij geven technologische en zakelijke leiders analyses van en inzicht in trends op het gebied van informatie technologie en een goed begrip van de rol van IT in het bereiken van de zakelijke doelstellingen.

Het CIO Executive Council is een wereldwijde professionele vereniging van CIO's en  senior IT managers uit meer dan 700 organisaties die samen een onbevooroordeeld peer-netwerk vormen. Deze organisatie richt zich ook op de leiderschapsontwikkeling van huidige en toekomstige IT business managers en op ontwikkeling van de rol van de CIO en het IT-vak.

CIO magazine, CIO.com, CIO Executive Programs en het CIO Executive Council zijn onderdeel van CXO Media Inc., een business unit van International Data Group.

Over Coty Inc.

Coty is opgericht in Parijs in 1904 door Francois Coty, die als grondlegger wordt gezien van de hedendaagse parfumindustrie.

Tegenwoordig is Coty Inc. een wereldwijde marktleider in de beautysector met een jaarlijkse netto verkoop van bijna $4 miljard. Gedreven door ondernemingsgeest, passie, innovatie en creativiteit heeft Coty Inc. een ongeëvenaard merkportfolio en levert het innovatieve producten aan consumenten in 90 markten wereldwijd.

Het Coty Prestige merkportfolio wordt gedistribueerd in prestigieuze en ultra-prestigieuze winkels en bestaat onder andere uit Balenciaga, Bottega Veneta, Calvin Klein, Cerruti, Chloé, Chopard, Davidoff, Jennifer Lopez, Jil Sander, JOOP!, Karl Lagerfeld, Kenneth Cole, L.A.M.B. fragrance by Gwen Stefani, La Voce by Reneée Fleming, Lancaster, Marc Jacobs, Nikos, philosophy, Sarah Jessica Parker, Vera Wang, Vivienne Westwood en Wolfgang Joop.

Het Coty Beauty merkportfolio wordt breder gedistribueerd en voert merken als adidas, ASTOR, Baby Phat, Beyoncé Knowles, Celine Dion, Chupa Chups, David and Victoria Beckham, Esprit, Exclamation, Faith Hill, GUESS?, Halle Berry, Jovan, Kate Moss, Kylie Minogue, La Cross, Lady Gaga, Manhattan, Manhattan Clearface, Miss Sporty, Nautica, N.Y.C. New York Color, Nicole by OPI, OPI, Pierre Cardin, Playboy, Rimmel, Sally Hansen, Stetson, Tim McGraw, TJoy en Tonino Lamborghini.

Coty en Puig Fashion and Beauty S.L. hebben een strategische partnership voor de verspreiding van de parfumlijnen van Antonio Banderas, Carolina Herrera, Nina Ricci, Prada, Paco Rabanne en Shakira in de Verenigde Staten en Canada.

Voor additionele informatie over Coty Inc., kunt u kijken op www.coty.com.