Information Builders erkend in gebruikersonderzoek Gartner

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, maakt bekend dat zijn WebFOCUS BI-platform positief is beoordeeld door eindgebruikers in Gartner's recente 'BI Platforms User Survey, 2011: Customers Rate Their BI Platform Vendor Cost of Ownership'¹. WebFOCUS biedt de laagste kosten per gebruiker en scoort bovengemiddeld op gebruiksvriendelijkheid, eenvoud in uitrol en algehele zakelijke toepassingsmogelijkheden.

Amstelveen, 02 Mei 2011

Het onderzoek is door Gartner uitgevoerd in november 2010, als onderdeel van het 'Magic Quadrant for Business Intelligence Platforms', waarin Information Builders in het leiderskwadrant werd geplaatst. In het gebruikersonderzoek werd BI-professionals gevraagd om de kosten van verschillende BI-platformen te rangschikken, evenals de kerncomponenten die invloed hebben op de kosten van een BI-platform - zoals gebruiksvriendelijkheid, complexiteit van inzet, implementatiekosten en zakelijke functionaliteit – en de individuele factoren die deze componenten per leverancier beïnvloeden. Information Builders' WebFOCUS biedt de laagste kosten per gebruiker en scoort bovengemiddeld op gebruiksvriendelijkheid, eenvoud in uitrol en algehele zakelijke toepassingsmogelijkheden.

"Kosten vormen een steeds belangrijkere afweging voor beslissingnemers bij de aanschaf van een BI-platform. Dit maakt onze onderscheiding als leverancier met de laagste TCO binnen alle categorieën van groot belang", zegt Gerald Cohen, CEO en president van Information Builders. "Ongeacht organisatiegrootte of het uiteindelijk gekozen type leverancier, is het cruciaal dat organisaties het vertrouwen hebben dat zij het maximale rendement uit hun investering halen, zowel bij de start van de implementatie als tijdens de levenscyclus van de geïmplementeerde applicatie. Voor ons bij Information Builders is dit altijd een doelstelling geweest en we zijn dan ook erg blij dat WebFOCUS door gebruikers wordt gezien als een strategisch goede investering."

WebFOCUS is een allesomvattende oplossing die BI, Performance Management, data quality en geavanceerde analyse integreert. Klanten uit een groot aantal sectoren gebruiken WebFOCUS om betere besluiten te nemen binnen de gehele organisatie en de grote hoeveelheid informatie binnen hun organisatie gestructureerd in te zetten. Met de mogelijkheid om dashboards, grafieken en rapportagetools op individuele behoeften en specificaties aan te passen, stelt WebFOCUS bedrijven in staat om gepersonaliseerde, schaalbare platformen in te zetten die een diep inzicht in bedrijfsdata bieden op alle facetten van de organisatie.

1 Sallam, Rita. "BI Platforms User Survey, 2011: Customers Rate Their BI Platform Vendor Cost of Ownership," Gartner Research, March 2011.

About the Magic Quadrant

The Magic Quadrant is copyrighted 2011 by Gartner, Inc. and is reused with permission. The Magic Quadrant is a graphical representation of a marketplace at and for a specific time period. It depicts Gartner's analysis of how certain vendors measure against criteria for that marketplace, as defined by Gartner. Gartner does not endorse any vendor, product, or service depicted in the Magic Quadrant, and does not advise technology users to select only those vendors placed in the "Leaders" quadrant. The Magic Quadrant is intended solely as a research tool, and is not meant to be a specific guide to action. Gartner disclaims all warranties, express or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.