Information Builders opgenomen in leiderskwadrant Business Intelligence Platform

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, is door Gartner in het leiderskwadrant van het ‘Magic Quadrant for Business Intelligence Platforms’ geplaatst. Deze positionering is gebaseerd op de evaluatie van Information Builders’ WebFOCUS business intelligence suite.

Amstelveen, 02 Februari 2011

Information Builders′ webgebaseerde WebFOCUS business intelligence-oplossingen stellen organisaties in staat om grootschalige platformen te ontwikkelen. Met name platformen voor externe klantgerichte applicaties die een verbeterd inzicht verschaffen in bedrijfsdata. WebFOCUS is tevens geïntegreerd met Information Builders′ iWay Information Management platform. Deze stelt bedrijven in staat om real-time data profiling, data quality management (DQM) en master data management (MDM) componenten in te zetten. Hiermee verhogen zij de nauwkeurigheid van hun informatie.

Volgens het rapport ‘blijft de markt voor BI-platformen één van de snelst groeiende softwaremarkten, ondanks de trage economische groei in de meeste regio′s. Organisaties blijven BI inzetten als belangrijk instrument voor een slimmere, meer agile en efficiëntere business.′

"Meer dan ooit erkennen organisaties dat iedereen binnen het bedrijf toegang dient te hebben tot stuurinformatie om beslissingen te nemen", zegt Gerald Cohen, CEO en president van Information Builders. "Met onze positie als leider in het Gartner Magic Quadrant, zijn we ervan overtuigd dat Information Builders′ WebFOCUS platform niet alleen uitblinkt in het leveren van eenvoudig te gebruiken kwaliteitsdata vanuit iedere bron. Het stelt onze klanten ook in staat om gepersonaliseerde applicaties te ontwikkelen om bedrijfssuccessen te continueren."

About the Magic Quadrant

The Magic Quadrant is copyrighted 2011 by Gartner, Inc. and is reused with permission. The Magic Quadrant is a graphical representation of a marketplace at and for a specific time period. It depicts Gartner's analysis of how certain vendors measure against criteria for that marketplace, as defined by Gartner. Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in the Magic Quadrant, and does not advise technology users to select only those vendors placed in the "Leaders" quadrant. The Magic Quadrant is intended solely as a research tool, and is not meant to be a specific guide to action. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.