Information Builders als 'Hot Vendor' gepositioneerd in Ventana Research's Data Integration Value Index

Leider in Integration & Information Integrity in de Top3

Amstelveen, 11 September 2012

Information Builders, de onafhankelijke ontwikkelaar van softwareoplossingen voor business intelligence, information integrity en integratie, maakt bekend dat zij als 'Hot Vendor' is gepositioneerd in Ventana Research's 2012 Value Index for Data Integration. Deze erkenning is gebaseerd op het vermogen van Information Builders om een complete suite van oplossingen te leveren voor het managen van de integratie van datasets van elke omvang.

De 2012 Value Index for Data Integration beoordeelde bedrijven op zeven cruciale criteria: gebruiksgemak, beheerbaarheid, betrouwbaarheid, capaciteit, aanpasbaarheid, total cost of ownership, en return on investment. Information Builders eindigde met een scoringspercentage van bijna 95% voor de hoogste algehele waarde op de derde plaats in het rapport, nog voor bedrijven als SAP, SAS en Oracle.

Ten gevolge van het toenemend aantal databronnen in de onderneming wordt effectieve data-integratie steeds belangrijker. Volgens het onderzoek van Ventana is 57 procent van de organisaties  momenteel bezig zes of meer bronnen te integreren. Dit aantal zal binnen de komende twaalf maanden zijn gegroeid tot 68 procent. Wat deze uitdaging extra lastig maakt, is de groeiende omvang van datasets nu organisaties zowel gestructureerde als ongestructureerde data willen integreren. Software om dit proces te automatiseren is essentieel om op tijd data van hoge kwaliteit voort te brengen en om tijd en middelen vrij te maken voor het analyseren van deze informatie. Ventana Research vond dat ongeveer 66 procent van de organisaties meer tijd spendeert aan het handmatig voorbereiden van de data dan aan productieve analyse.

Information Builders beantwoordt deze uitdagingen op het gebied van datakwaliteit met real-time en online tools die bedrijven in staat stellen om verstrekkende initiatieven te faciliteren voor het managen van datakwaliteit en om in het verlengde daarvan hun bedrijfsinformatie te optimaliseren. Deze tools omvatten onder meer oplossingen voor profiling en analyse van data teneinde alle problemen te elimineren die hun accuratesse zou kunnen raken, voor het opschonen van data via een geautomatiseerde rules engine, en voor het matchen van gerelateerde data binnen tal van datasets met het oog op betere en bedrijfsbrede consistentie.

"Hoewel data-integratie essentieel is voor elke organisatie, wordt het niet altijd goed gemanaged," zegt Mark Smith, chief executive officer en chief research officer bij Ventana Research. "Information Builders voorziet in een robuust software-aanbod om organisaties te helpen om sneller en slimmer met hun informatiemanagement inspanningen om te gaan. Onze analyse van Information Builders positioneert ze over de hele linie als een hot vendor vanwege de breedte en diepte van het aanbod en hun scores op een aantal cruciale factoren, inclusief aanpasbaarheid, capaciteit, beheerbaarheid, betrouwbaarheid en gebruiksgemak."

"Het onderzoek van Ventana Research onderstreept dat data-integratie een essentieel element is in een effectieve informatiemanagementstrategie," aldus Gregory Dorman, vice president van iWay Software. "Information Builders heeft altijd met toewijding gewaarborgd dat onze klanten maximale waarde putten uit hun bedrijfsinformatie. Onze positionering als ‘Hot Vendor’ in de 2012 Value Index for Data Integration geeft daar blijk van. Omdat onze klanten worstelen met groeiende datavolumes, gaan we door met het innoveren van onze oplossingen om hen te helpen hun processen beter te managen teneinde concurrerend te blijven."

Information Builders helpt organisaties om ruwe data te transformeren tot waardevolle informatie. Onze software-oplossingen voor business intelligence en analytics, integratie en data-integriteit stellen mensen in staat om slimmer beslissingen te nemen, klantrelaties te versterken en groei te stimuleren. Onze toewijding aan het succes van onze klanten is in de sector ongeëvenaard. Daarom vertrouwen tienduizenden vooraanstaande organisaties op Information Builders als betrouwbare partner. Information Builders (1975) heeft het hoofdkantoor in New York en vestigingen in de hele wereld. Wij blijven een van de grootste onafhankelijke, private bedrijven in de sector. Ga voor meer informatie over Information Builders naar informationbuilders.nl of volg Information Builders via @infobldrsnl, Facebook en LinkedIn.