Information Builders' iWay gepositioneerd als 'Visionary' in het Magic Quadrant voor Data Quality tools

De evaluatie is gebaseerd op 'Ability to Execute' en 'Completeness of Vision'

Amstelveen, 13 Augustus 2012

Information Builders, de onafhankelijke ontwikkelaar van softwareoplossingen voor business intelligence, information integrity en integratie, maakt bekend dat iWay na evaluatie van de geboden oplossingen door Gartner als 'Visionay' is geplaatst in het 'Magic Quadrant for Data Quality Tools'.

Uit het rapport: "De markt voor data quality tools bedroeg aan het einde van 2011 ongeveer $950 miljoen aan software-gerelateerde omzet. Organisaties van elke omvang en in elke industriesector onderkennen het belang van data van hoge kwaliteit en de cruciale rol van datakwaliteit in het informatiebeleid en -management. Dit wordt nog eens gestimuleerd door bredere Enterprise Information Management (EIM) initiatieven. Tekortkomingen in de datakwaliteit hebben duidelijk een nadelig effect op de business doordat de efficiency minder wordt, risico's toenemen en waardecreatie wordt belemmerd. Organisaties doen er goed aan de datakwaliteit te meten, te volgen en doorlopend te verbeteren teneinde deze negatieve effecten te vermijden en de waarde van data voor de onderneming te verhogen. Hoewel de afgelopen twaalf maanden een sterke vraag te zien hebben gegeven naar tools met specifieke functionaliteit, zoals voor de standaardisatie, validering en matching van adressen, hebben niettemin de leveranciers met een breder aanbod van tool-suites en met de mogelijkheid om datakwaliteitsvraagstukken aan te pakken in diverse datadomeinen hun opmars voortgezet."

De oplossingen van Information Builders voor de integratie en integriteit van informatie verschaffen krachtige functionaliteit die bedrijven in staat stelt  om verreikende initiatieven op het gebied van data quality management uit te voeren. De robuuste en flexibele functies, zoals profiling en data cleansing, maken het de gebruiker mogelijk om data op diverse  manieren en in real-time te valideren en te verwerken. In juni 2012 heeft Information Builders het Omni Framework gelanceerd, een nieuw platform voor master data applicaties waarmee klanten de kracht van bedrijfsgegevens kunnen benutten door een holistisch beeld te geven van de cruciale business services. Vanwege dit uitzonderlijke operationele inzicht is het Omni Framework ideaal voor sectoren die grote hoeveelheden data afhandelen, zoals de gezondheidszorg en retail.

"In de veranderende markt van vandaag moeten organisaties niet alleen hun technologie op een hoger plan brengen, maar ook waarborgen dat hun informatie daadwerkelijk voldoet aan de behoeften van de klant," zegt Gregory Dorman, vice president van iWay Software. "Onze capaciteit om een geconsolideerd beeld te geven van de bedrijfsdata is een cruciale component van deze oplossing. We zijn ervan overtuigd dat onze positionering door Gartner in het 'Visionaries' kwadrant een bevestiging is van de kracht van onze oplossingen. We stellen alles in het werk om onze producten door te ontwikkelen teneinde onze klanten nog beter van dienst te zijn in het steeds concurrerender business klimaat van vandaag de dag."

Voor het volledige "Magic Quadrant for Data Quality Tools" rapport kunt u klikken op informationbuilders.com/go/GartnerMQ

Over het Magic Quadrant

Gartner beveelt geen enkele leverancier, product of service aan die in de onderzoekspublicaties worden behandeld en adviseert gebruikers niet om al dan niet te kiezen voor leveranciers met de hoogste waardering. Gartner research publicaties bestaan uit meningen van Gartner’s onderzoeksinstellingen en dienen niet te worden opgevat als statements of feiten. Gartner verwerpt alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Information Builders helpt organisaties om ruwe data te transformeren tot waardevolle informatie. Onze software-oplossingen voor business intelligence en analytics, integratie en data-integriteit stellen mensen in staat om slimmer beslissingen te nemen, klantrelaties te versterken en groei te stimuleren. Onze toewijding aan het succes van onze klanten is in de sector ongeëvenaard. Daarom vertrouwen tienduizenden vooraanstaande organisaties op Information Builders als betrouwbare partner. Information Builders (1975) heeft het hoofdkantoor in New York en vestigingen in de hele wereld. Wij blijven een van de grootste onafhankelijke, private bedrijven in de sector. Ga voor meer informatie over Information Builders naar informationbuilders.nl of volg Information Builders via @infobldrsINTL, Facebook en LinkedIn.