Topco Associates gebruikt Information Builders' iWay-oplossingen voor data-integriteit als speerpunt voor Master Data Management

Voedingsbedrijf creëert wereldwijd inzicht in cruciale informatiebronnen om prijsmodellen te verbeteren

Amstelveen, 23 Juli 2012

Information Builders, de onafhankelijke ontwikkelaar van softwareoplossingen voor business intelligence, information integrity en integratie, maakt vandaag bekend dat Topco Associates, een vooraanstaande aanbieder van private-label oplossingen voor de voedingsindustrie, gebruik maakt van haar producten en services om consistentie te verkrijgen in haar methoden voor het creëren, onderhouden en managen van master data. Topco's Master Data Management (MDM) initiatief, dat is gebaseerd op iWay Integrity Solutions, helpt te waarborgen dat Topco's leden gemakkelijk toegang krijgen tot actuele, accurate en consistente data ter verbetering van de relaties met leveranciers. Topco implementeert bovendien Information Builders' WebFOCUS business intelligence platform om dashboards en rapportages aan haar leden beschikbaar te stellen.

Topco Associates LLC is een private coöperatie van kruideniers die haar leden/eigenaren en klanten voorziet van oplossingen voor informatie-aggregatie, innovatie en kennismanagement. Dat zijn onder meer supermarktbedrijven, groothandels en voedingsleveranciers. Topco schakelde Information Builders in voor een project om de IT te moderniseren met als doel om het informatiemanagement op te voeren en de resultaten voor de leden te verbeteren. Door één enkel referentiepunt te creëren voor algemene data-elementen maakt Topco snelle en accurate rapportages mogelijk over voorraadposities en andere belangrijke kengetallen. Topco’s MDM initiatief zal ervoor zorgen dat haar WebFOCUS reports en dashboards altijd actuele, accurate en consistente data weergeven om de leden beter van dienst te zijn en de relaties met leveranciers te verbeteren.

"Wij gebruiken data om onze bedrijfstransformatie te versnellen," zegt Russell C. Mann, een director van de financiële afdeling van Topco Associates. "Na een zorgvuldige evaluatie hebben we Information Builders aangetrokken om een duurzaam datamodel te construeren dat ons helpt om accurate informatie te leveren voor zowel onze operationele als rapportagebehoeften. Information Builders laat ons onze data consistent presenteren zodat mensen er effectief op kunnen reageren. Op het moment dat we dit project afronden hebben we niet alleen geweldige rapportages via WebFOCUS, maar ook een compleet geïntegreerde MDM-suite die ons in staat stelt data quality technologie toe te passen vanaf de bron tot aan de rapportage van de data."

Voorheen vertrouwde Topco op proprietary systemen voor het creëren, onderhouden en managen van master data. Omdat cruciale informatie zich in vele uiteenlopende systemen bevond, kostte het veel tijd om nieuwe producten te ontwikkelen. Belangrijke datadomeinen waren niet gelijkgeschakeld en IT-professionals moesten business rules en governance policies handmatig toepassen om redundanties te elimineren. Door de creatie van een master view van fundamentele data-elementen kan Topco waarborgen dat alle gerelateerde informatiesystemen consistente data delen. Topco werkt nauw samen met Information Builders om de nieuwe MDM-oplossing als onderdeel van Information Builders' nieuwe Omni productlijn op de markt te brengen.
"Door de cruciale domeinen gelijk te schakelen die door veel van haar bedrijfskritische informatiesystemen worden gebruikt, maakt Topco beter gebruik van haar waardevolle data en creëert het een enkele versie van de werkelijkheid," zegt Gerald Cohen, president en CEO van Information Builders. "De integratie van technologie voor data-integratie en datakwaliteit stelt deze koploper in de markt in staat de dienstverlening aan de leden op een hoger plan te brengen."

Over Topco Associates

Topco Associates LLC is een private onderneming met een omzet van $11.6 miljard, die voorziet in oplossingen voor aggregatie, innovatie en kennismanagement voor toonaangevende leden/eigenaren en klanten in de voedingsindustrie. Topco benut het volume, kennis en betrokkenheid van het collectief van deze bedrijven om concurrentievoordeel te bereiken door kosten te reduceren en mogelijkheden te scheppen die het verschil maken voor het uitbouwen van de business.

Information Builders helpt organisaties om ruwe data te transformeren tot waardevolle informatie. Onze software-oplossingen voor business intelligence en analytics, integratie en data-integriteit stellen mensen in staat om slimmer beslissingen te nemen, klantrelaties te versterken en groei te stimuleren. Onze toewijding aan het succes van onze klanten is in de sector ongeëvenaard. Daarom vertrouwen tienduizenden vooraanstaande organisaties op Information Builders als betrouwbare partner. Information Builders (1975) heeft het hoofdkantoor in New York en vestigingen in de hele wereld. Wij blijven een van de grootste onafhankelijke, private bedrijven in de sector. Ga voor meer informatie over Information Builders naar informationbuilders.nl of volg Information Builders via @infobldrsnl, Facebook en LinkedIn.