Information Builders onthult nieuwe oplossingen voor opkomende IT-trends

Producten voor Big Data, Social Media, Cloud en Salesforce.com

Amstelveen, 20 Juni 2012

Information Builders, de onafhankelijke ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, heeft tijdens de 2012 Summit User Conference laten weten dat haar productlijnen aan de leiding staan in BI-innovatie vanwege de ondersteuning van big data, social media, cloud, en salesforce.com. Nu deze trends doordringen in de onderneming trekt Information Builders haar track-record door in het verschaffen van innovatieve, op de behoeften van haar klanten toegesneden oplossingen door haar productaanbod aan te passen om mee te gaan in de veranderingen in de industrie.

Big Data
Steeds meer organisaties worstelen ermee om grote sets aan gestructureerde en ongestructureerde data te beheren en om in near real-time en ongeacht hun omvang of format toegang te krijgen tot deze data. Met de WebFOCUS en iWay productlijnen biedt Information Builders unieke functionaliteit die organisaties in staat stelt om datasets met toenemende omloopsnelheid, variëteit en volume te verzamelen en te verwerken. Een cruciale component van Information Builders' aanbod voor big data is de adoptie van kolom-georiënteerde technologie in het WebFOCUS-platform. Sommige zaken zijn gerealiseerd via Information Builders' partnerprogramma, dat relaties omvat met organisaties zoals 1010data, Teradata, HP Vertica en EMC/Greenplum. De integrity-capaciteiten van het bedrijf helpen gebruikers om informatie uit verspreide systemen te correleren en te waarborgen dat de data geschoond en gestandaardiseerd zijn voordat ze wordt gedistribueerd naar andere delen van de organisatie.
Een ander element van Information Builders' big data aanbod is WebFOCUS Hyperstage, een query-optimized data store die in de WebFOCUS omgeving is ingebed en die statistiek gebruikt om de snelheid en efficiency op te voeren van applicaties die grote aantallen queries of grote volumes aan data verwerken. WebFOCUS Hyperstage is eerder dit jaar uitgebracht. Information Builders heeft het ontwikkeld in reactie op klantvragen naar kortere responstijden van grote dataset-applicaties.

Social Media
Wat begon als een platform voor het aangaan van persoonlijke contacten is een krachtige bron geworden voor het verzamelen van feedback over een bedrijf en zijn producten. Nu Facebook's populariteit groeit, helpt Information Builders haar klanten waardevolle gegevens uit dit kanaal te halen en deze informatie te integreren in de bestaande rapportage-infrastructuur. De WebFOCUS Facebook Adapter bevat openbaar toegankelijke berichten en reacties en stelt organisaties in staat deze gegevens te aggregeren en op te nemen in grafieken en dashboards die al in de organisatie zijn geïmplementeerd. Information Builders’ Facebook Adapter is bovendien uitgebreid met Word analysecapaciteiten, waarmee gebruikers beter in staat zijn het sentiment achter afzonderlijke berichten en opmerkingen te begrijpen voor een diepere analyse.
Om het productaanbod voor sentimentanalyse verder uit te breiden heeft Information Builders kort geleden deze capaciteit geïntroduceerd in WebFOCUS Magnify, haar enterprise search platform. Met deze oplossing kunnen gebruikers sentimentanalyses verwerken en uitvoeren op zowel gestructureerde als ongestructureerde content, onder meer uit platforms zoals Facebook, Twitter, en LinkedIn.

Cloud en SaaS
Software-as-a-service (SaaS) en de cloud zijn snel groeiende markten in de BI-industrie. Om haar klanten te laten profiteren van de ontluikende cloud-trend, biedt Information Builders abonnementsvormen waarmee zij in staat zijn de aanzienlijke kosten vooraf die in verband staan met de implementatie van nieuwe toepassingen in de cloud te vermijden. Met schaalbaarheidsfuncties zoals load-balancing, failover en de mogelijkheid om servers on-demand te starten of te stoppen, kunnen gebruikers alle voordelen van het cloud-model genieten zonder tegen hoge kosten aan te lopen of aanzienlijke investeringen te moeten doen. Information Builders heeft ook verbeteringen van WebFOCUS gelanceerd die de veiligheid verhogen en de administratie van Saas-implementaties vereenvoudigen. Een essentieel onderdeel van dit aanbod is de native ondersteuning van multi-tenancy, waardoor service providers in staat zijn om kosten te drukken door klanten veilig te hosten in een gedeelde omgeving die snel kan opschalen om tegemoet te komen aan een groeiende vraag.

Salesforce.com
Information Builders heeft gedurende een aantal jaren oplossingen geboden voor salesforce.com. Haar nieuwste adapters stellen klanten in staat om rapporten en dashboards direct uit de implementatie van hun salesforce.com applicatie te bouwen. Met deze oplossing kunnen gebruikers gegevens uit salesforce.com combineren met informatie uit andere systemen waardoor ze een meer holistische datawarehouse met enterprise informatie tot stand brengen. Deze functionaliteit maakt het ook mogelijk WebFOCUS rechtstreeks in te bedden in het Salesforce-portal, waardoor het platform kan fungeren als onderdeel van de salesforce.com applicatie.
"Een belangrijke factor in Dealer Service's langdurige relatie met Information Builders is het vermogen van het bedrijf om voortdurend te innoveren en zijn aanbod uit te breiden om te blijven voldoen aan de veranderende eisen van ons bedrijf," zegt Chris Brady, CIO van Dealer Services. "Met de opkomst van sociale media, mobiliteit, cloud computing en andere trends in de sector, is BI steeds complexer geworden en steeds waardevoller voor de belanghebbenden buiten de IT-afdeling. Ik kan erop vertrouwen dat Information Builders deze opkomende trends volgt en dat zij mij en mijn team toerust met de tools die we nodig hebben om gegevens uit deze uiteenlopende bronnen te analyseren en om onze banen effectiever te doen."
Information Builders is er trots op een innovatieve leider in de BI-industrie te zijn," zegt Gerald Cohen, President en CEO van Information Builders. "De flexibiliteit van onze productlijnen stelt ons in staat om ons snel aan te passen, niet alleen aan de vraag van de klant, maar ook aan nieuwe trends in de sector; daarom heb ik er alle vertrouwen in dat het bedrijf goed is gepositioneerd om de nieuwe uitdagingen te beantwoorden die onze industrie zal stellen nu BI alomtegenwoordig in de gehele onderneming aan het worden is."

Information Builders levert software en diensten waarmee commerciële organisaties, overheidsinstellingen en onderwijsinstellingen slimmere beslissingen kunnen nemen en processen kunnen stroomlijnen. De software van het bedrijf is geïnstalleerd op tienduizenden locaties en bedient miljoenen gebruikers. Information Builders' WebFOCUS business intelligence (BI) platform levert sterk schaalbare informatie-applicaties, analyse-oplossingen en klantgerichte portals aan de nieuwe generatie informatiegebruikers, voor de realisatie van onderscheidende bedrijfsresultaten. Information Builders' iWay Software integratieplatform stelt bedrijven in staat om optimaal gebruik te maken van hun informatiebronnen. Zij kunnen hiermee hun interne en business-to-business processen stroomlijnen en tegelijkertijd de algehele toegankelijkheid en betrouwbaarheid van informatie verbeteren, ongeacht de complexiteit van de omgeving. Het hoofdkantoor van Information Builders is gevestigd in New York City en het bedrijf heeft 60 kantoren wereldwijd. Het bedrijf telt 1.350 medewerkers en heeft significante samenwerkingsverbanden met toonaangevende partners in de markt. Ga voor meer informatie over Information Builders naar informationbuilders.nl of volg Information Builders via @infobldrsINTL.