Analyse: Information Builders gepositioneerd als 'Strong Performer' in Self-Service Business Intelligence Platforms

WebFOCUS-platform geprezen voor concurrerende BI-functionaliteit

Amstelveen, 13 Juni 2012

Information Builders, de onafhankelijke ontwikkelaar van softwareoplossingen voor business intelligence, information integrity en integratie, maakt vandaag bekend dat Forrester Research het bedrijf heeft gepositioneerd als 'Strong Performer' in het in juni verschenen onderzoeksrapport 'The Forrester Wave™: Self-Service Business Intelligence Platforms, Q2 2012' van Boris Evelson.

Het rapport richt zich op BI-leveranciers met een self-service platform aanbod en heeft in zijn beoordeling drie hoofdcategorieën in ogenschouw genomen: het huidige aanbod, de strategie en de aanwezigheid op de markt. Het rapport komt tot de conclusie dat het in de huidige business-omgeving niet houdbaar is om te zwaar te vertrouwen op rondom IT gecentreerde modellen voor BI-support. Self-service BI-functionaliteit is cruciaal om zakelijke gebruikers goed uit te rusten.

Evelson signaleert in het rapport de zeer concurrerende BI-functionaliteit die het WebFOCUS-platform van Information Builders aan zakelijke gebruikers verschaft. Hij noemt met name "de verborgen schat binnen WebFOCUS: het Visual Discovery product, dat een respectabel alternatief voor in-memory data exploration & discovery biedt van andere, bekende in-memory BI-leveranciers." Forrester noemt verder Information Builders' InfoAssist query builder en de Active Technology rapportagecapaciteiten.

"In de zakenwereld van nu is BI-functionaliteit voortdurend in ontwikkeling en levert zij nieuwe inzichten en capaciteiten aan gebruikers in alle sectoren," zegt Gerald Cohen, president en CEO van Information Builders. "Onze ontwikkelaars zijn erop gespitst om in de voorhoede te blijven van de spannende BI-technologie van vandaag. Forrester's beoordeling van Information Builders als een sterke speler op het gebied van self-service business intelligence onderstreept dat nog eens. We zijn trots op onze inspanningen om ons aanbod voortdurend door te ontwikkelen en onze klanten van dienst te zijn met de best presterende BI-technologie die momenteel beschikbaar is."

Information Builders levert software en diensten waarmee commerciële organisaties, overheidsinstellingen en onderwijsinstellingen slimmere beslissingen kunnen nemen en processen kunnen stroomlijnen. De software van het bedrijf is geïnstalleerd op tienduizenden locaties en bedient miljoenen gebruikers. Information Builders' WebFOCUS business intelligence (BI) platform levert sterk schaalbare informatie-applicaties, analyse-oplossingen en klantgerichte portals aan de nieuwe generatie informatiegebruikers, voor de realisatie van onderscheidende bedrijfsresultaten. Information Builders' iWay Software integratieplatform stelt bedrijven in staat om optimaal gebruik te maken van hun informatiebronnen. Zij kunnen hiermee hun interne en business-to-business processen stroomlijnen en tegelijkertijd de algehele toegankelijkheid en betrouwbaarheid van informatie verbeteren, ongeacht de complexiteit van de omgeving. Het hoofdkantoor van Information Builders is gevestigd in New York City en het bedrijf heeft 60 kantoren wereldwijd. Het bedrijf telt 1.350 medewerkers en heeft significante samenwerkingsverbanden met toonaangevende partners in de markt. Ga voor meer informatie over Information Builders naar informationbuilders.nl of volg Information Builders via @infobldrsINTL.