Information Builders breidt strategisch business intelligence platform uit met de analyse van consumentensentiment

WebFOCUS Magnify helpt klantensentiment in gestructureerde en ongestructureerde bronnen te aggregeren en te meten

Amstelveen, 19 April 2012

Information Builders, de onafhankelijke ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, lanceert vandaag geavanceerde mogelijkheden voor het analyseren van het consumentensentiment op het WebFOCUS Magnify enterprise search platform. WebFOCUS Magnify is een van de eerste BI-producten die deze mogelijkheid bieden. De functionaliteit draait op Wand Taxonomy, de toonaangevende, veeltalige thesaurus voor precision search. Gebruik van Magnify stelt de gebruiker in staat verkoopkansen te vergroten en klantenverlies te verminderen door de percepties van klanten en prospects geautomatiseerd en accuraat te meten en de resultaten daarvan te verwerken in een algehele strategie voor marketing, sales en klantencommunicatie.

Conventionele methoden om het sentiment te meten, zoals social media, enquêtes en op ervaringen gebaseerde feedback kunnen veel tijd en geld kosten en zijn moeilijk in real-time toe te passen. Magnify automatiseert dit proces door gebruik te maken van de Wand Taxonomy Server om met behulp van een consistente set van rules en algorithmen content te classificeren en een score te geven.

WebFOCUS Magnify search biedt onder meer de verwerking van natuurlijke taal om sentimentanalyse uit te voeren op elke mix van gestructureerde en ongestructureerde content, inclusief social media platforms zoals Facebook, Twitter en LinkedIn. Dergelijke content kan zelfs worden afgezet tegen data in CRM- en andere enterprise systemen waardoor kennisbanken kunnen worden uitgebreid en nieuwe trends en patronen ontdekt. Magnify indexeert de content en de Wand Taxonomy Server stelt vervolgens vast of de uitgedrukte gevoelens over het algemeen positief, negatief of neutraal moeten worden beoordeeld en voedt Magnify met een score. Magnify bewaart de score van elk zoekresultaat en geeft deze weer als onderdeel van de Magnify navigatie. Dit stelt gebruikers in staat zoekopdrachten te filteren op de algehele toon van de informatie.

"Het is altijd lastig geweest om de informatie die verborgen ligt in de nuances van de menselijke spraak op een geautomatiseerde manier te extraheren," zegt Gerry Cohen, CEO van Information Builders. "Door de Wand Taxonomy Server te integreren met WebFOCUS Magnify hebben we een ongelooflijk krachtige tool geschapen waarmee onze klanten de toon van hun enterprise content boven water kunnen krijgen. WebFOCUS Magnify maakt de financiële impact van emotie voortaan meetbaar."

Kijk voor meer informatie op http://www.informationbuilders.com/products/webfocus/magnify

Information Builders levert software en diensten waarmee commerciële organisaties, overheidsinstellingen en onderwijsinstellingen slimmere beslissingen kunnen nemen en processen kunnen stroomlijnen. De software van het bedrijf is geïnstalleerd op tienduizenden locaties en bedient miljoenen gebruikers. Information Builders' WebFOCUS business intelligence (BI) platform levert sterk schaalbare informatie-applicaties, analyse-oplossingen en klantgerichte portals aan de nieuwe generatie informatiegebruikers, voor de realisatie van onderscheidende bedrijfsresultaten. Information Builders' iWay Software integratieplatform stelt bedrijven in staat om optimaal gebruik te maken van hun informatiebronnen. Zij kunnen hiermee hun interne en business-to-business processen stroomlijnen en tegelijkertijd de algehele toegankelijkheid en betrouwbaarheid van informatie verbeteren, ongeacht de complexiteit van de omgeving. Het hoofdkantoor van Information Builders is gevestigd in New York City en het bedrijf heeft 60 kantoren wereldwijd. Het bedrijf telt 1.350 medewerkers en heeft significante samenwerkingsverbanden met toonaangevende partners in de markt. Ga voor meer informatie over Information Builders naar informationbuilders.nl of volg Information Builders via @infobldrsINTL.