Information Builders breidt Software-as-a-Service (SaaS) propositie uit

Nieuwe functionaliteit versterkt de beveiliging en vergemakkelijkt het beheer

Amstelveen, 02 April 2012

Information Builders, de onafhankelijke ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, meldt vandaag de beschikbaarheid van nieuwe functionaliteit op het uitgebreide BI-platform WebFOCUS waardoor de beveiliging wordt opgevoerd en het beheer van Software-as-a-Service (SaaS) implementaties wordt vergemakkelijkt.

SaaS komt op als een populair leveringsmodel voor organisaties die de kosten willen verminderen van het in eigen huis draaien van software. Volgens een recent onderzoek van Gartner is bijna een op de drie bedrijven in de business intelligence sector van plan om hun primaire bedrijfs-BI-functionaliteit uit te breiden met een cloud- of SaaS-propositie, of heeft dit al gedaan1. Information Builders voorziet al vele jaren in SaaS-oplossingen, maar om verder tegemoet te komen aan deze groeiende vraag heeft zij WebFOCUS uitgebreid om een betere en veiliger gebruiksbeleving te verschaffen aan zowel de service provider als aan de eindgebruiker.

De nieuwe functionaliteit omvat:

• Native Support voor Multi-tenancy, waardoor service providers de kosten kunnen verlagen voor het veilig hosten van klanten in een shared- en snel opschaalbare omgeving.
  • Krachtige Security Features, die service providers via op maat in te stellen rollen ongeëvenaarde controle geven over welke functionaliteiten beschikbaar zijn voor klanten. Met dit model kunnen providers hun rapportage-service differentiëren en te gelde maken door selectief features aan te bieden zoals ad-hoc reporting, report scheduling, het delen van eindgebruiker content en gedelegeerd beheer.
  • Tenant Onboarding Templates, een primeur voor de sector, automatiseren het proces voor het aanmaken van nieuwe klanten, inclusief content folders, gebruikersgroepen, rollen en security policies. WebFOCUS bevat diverse SaaS templates om het opstarten te vergemakkelijken. Als er tegemoet gekomen moet worden aan specifieke bedrijfseisen kunnen nieuwe templates gemakkelijk worden aangemaakt.
  • Nieuwe integratiefunctionaliteit, waarin de rol van de gebruiker, de toegang tot content en gegevensbronnen kunnen worden gekoppeld aan LDAP groups, hetgeen betere security controls biedt over tenant informatie.
  • Compleet op maat in te stellen, anders dan andere SaaS BI-oplossingen kan WebFOCUS op maat worden gemaakt om indien gewenst de look, merkbeleving en workflow van de portal van elke tenant over te nemen.

Met deze uitgebreide features verbetert Information Builders de creatie en de levering van betere en meer complete oplossingen voor haar klanten, ongeacht de gekozen afleveringsmethodiek.

"Wij zijn zelf een SaaS-bedrijf, daarom is het absoluut noodzakelijk dat Chrome River's BI-partner begrijpt hoe de SaaS business in elkaar zit en onze gerichtheid op hoogwaardige klantenservice deelt," zegt Alan Rich, chief executive officer en medeoprichter van Chrome River. "Dit was een cruciale reden om voor Information Builders te kiezen als onze partner voor het in onze oplossing incorporeren van BI-mogelijkheden. Elke dag weer ondervinden we de voordelen van deze investering. Het doet ons deugd onze partnership voort te zetten en deze nieuwe features te gebruiken om verbeterde functionaliteit te bieden aan ons almaar groeiende klantenbestand."

"Bedrijven als Chrome River hebben jaren lang profijt gehad van Information Builders' SaaS-oplossingen," zegt Gerald Cohen, president en CEO van Information Builders. "Het bieden van technologie die is toegesneden op de behoeften van onze klanten is iets waarmee we ons onderscheiden van onze concurrenten. De nieuwste verbeteringen zijn een voortzetting van onze innovaties. Nu SaaS in de onderneming aan populariteit wint, rusten wij service providers uit met de oplossingen die ze nodig hebben om kosten te verminderen, de beveiliging te verbeteren en het beheer te vereenvoudigen."

1Gartner Inc. press release, "Gartner Says Nearly One Third of Organizations Use or Plan to Use Cloud Offerings to Augment Business Intelligence Capabilities," January 2012.

Information Builders levert software en diensten waarmee commerciële organisaties, overheidsinstellingen en onderwijsinstellingen slimmere beslissingen kunnen nemen en processen kunnen stroomlijnen. De software van het bedrijf is geïnstalleerd op tienduizenden locaties en bedient miljoenen gebruikers. Information Builders' WebFOCUS business intelligence (BI) platform levert sterk schaalbare informatie-applicaties, analyse-oplossingen en klantgerichte portals aan de nieuwe generatie informatiegebruikers, voor de realisatie van onderscheidende bedrijfsresultaten. Information Builders' iWay Software integratieplatform stelt bedrijven in staat om optimaal gebruik te maken van hun informatiebronnen. Zij kunnen hiermee hun interne en business-to-business processen stroomlijnen en tegelijkertijd de algehele toegankelijkheid en betrouwbaarheid van informatie verbeteren, ongeacht de complexiteit van de omgeving. Het hoofdkantoor van Information Builders is gevestigd in New York City en het bedrijf heeft 60 kantoren wereldwijd. Het bedrijf telt 1.350 medewerkers en heeft significante samenwerkingsverbanden met toonaangevende partners in de markt. Ga voor meer informatie over Information Builders naar informationbuilders.nl of volg Information Builders via @infobldrsnl.