Information Builders en Serena Software breiden partnership uit om IT te voorzien van ongeëvenaarde Intelligence

WebFOCUS biedt Serena's klanten gemakkelijker en beter zicht op hun IT Lifecycle

Amstelveen, 28 Februari 2012

Information Builders, de onafhankelijke ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, en Serena Software, toonaangevend in orchestrated application development, IT en bedrijfsprocessen, maken vandaag bekend dat het bestaande partnership is uitgebreid teneinde uitgebreide BI-oplossingen te bieden voor de Application Lifecycle Management (ALM) en de IT Service Management (ITSM) industrie. Door gebruik te maken van het WebFOCUS BI-platform van Information Builders versterkt Serena haar Serena Dashboard om intelligentie op een hoger niveau te bieden over zowel haar eigen oplossingen als over de IT-tools van andere leveranciers.

Information Builders en Serena zijn in 2011 partnership aangegaan om de uitdagingen het hoofd te helpen bieden waarmee IT-management zich geconfronteerd ziet bij het verkrijgen van een bedrijfsbreed beeld van de statistieken over de ontwikkeling en de levenscyclus van IT. Met de implementatie van het Serena Dashboard zijn organisaties in staat om in near real-time inzicht te krijgen in hun end-to-end application delivery procedures en kunnen ze belangrijke processen automatiseren voor meer snelheid, gemakkelijkere auditing en efficiency. Door de uitbreiding van het partnership met Information Builders geeft Serena haar klanten nu de mogelijkheid om deze rijke inzichten te verkrijgen in een samenhangend format over de gehele application & IT service delivery lifecycle, ongeacht of deze op meerdere platforms worden geleverd. Dit is een belangrijk concurrentievoordeel, aangezien organisaties niet beperkt worden tot een leverancierseigen platform. Ze zijn verzekerd van hetzelfde niveau van data-analyse, zelfs als de tools, processen en IT-kengetallen veranderen.

"De IT-leiders van vandaag moeten vaak verspreid werkende teams en talloze partners bij elkaar houden en de uitdaging van het integreren van data uit afzonderlijke IT-systemen het hoofd bieden," zegt Gerald Cohen, president en CEO van Information Builders. "Begrijpelijk dat het lastig is om een accurate weergave van de status van een applicatie of een IT-service te verkrijgen. Met het partnership van Information Builders met Serena stroomlijnen we dit proces en stellen we organisaties in staat om een holistisch beeld te ontwikkelen van hun informatie, onafhankelijk van de hoeveelheid tools of processen die ermee gemoeid zijn."

"Het komt maar al te vaak voor dat bedrijven verhinderd worden om maximaal profijt te trekken uit hun BI- toepassing omdat ze gedwongen zijn zich te conformeren aan een leverancierseigen oplossing," zegt Steve Brodie, group vice president van de ALM Business Unit bij Serena Software. "Ons partnership met Information Builders stelt ons in staat om onze klanten ongeëvenaarde BI-capaciteiten te geven die de veranderingen in platforms of processen overstijgen, waardoor organisaties verzekerd zijn van informatie van hoge kwaliteit waarop ze kunnen vertrouwen, vanaf de initiële vraag, via deployment naar de productie."

De sleutelfunctionaliteit van het Serena Dashboard omvat:

• Inzicht in statistieken uit zowel ALM- als ITSM-data en -processen
  • Mogelijkheid voor ingebouwde of configureerbare statistieken over Serena's platform en third-party IT-oplossingen, waardoor klanten de time-to-value verkorten
  • Dashboards die zich gemakkelijk laten aanpassen aan de veranderingen in third-party tools, IT -statistieken en bedrijfsprocessen
Over Serena Software

Serena Software voorziet in oplossingen voor de orkestratie van application delivery, IT operations en business processes voor de Global 2000. Het is Serena's missie om ondernemingen te helpen hun wereld te orkestreren. Haar 4.000 actieve enterprise klanten die wereldwijd bijna een miljoen gebruikers omvatten, hebben van Serena de grootste ALM-leverancier gemaakt. Zij gebruiken Serena voor het regisseren van IT-servicemanagement en vele andere processen. Serena heeft het hoofdkantoor in Silicon Valley en verder 29 kantoren in 14 landen. Serena behoort tot de portfolio van Silver Lake Partners, leidend in private investeringen in technologiebedrijven. Kijk voor meer informatie over Serena op serena.com.

Ga voor meer informatie over Information Builders naar informationbuilders.nl of volg Information Builders via @infobldrsINTL.