Information Builders opnieuw in leiderskwadrant Business Intelligence Platforms

De evaluatie is gebaseerd op 'Ability to Execute' en 'Completeness of Vision'

Amstelveen, 10 Februari 2012

Information Builders, de onafhankelijke ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, maakt bekend dat het door Gartner op basis van de WebFOCUS BI suite voor het tweede opeenvolgende jaar is geplaatst als 'Leader' in het 'Magic Quadrant for Business Intelligence Platforms'.

Het WebFOCUS-platform van Information Builders geeft gebruikers toegang tot rijke data en analysemogelijkheden met behulp van functies als dashboards, portable analytics en ad-hoc rapportage. Dankzij het intuïtieve ontwerp is WebFOCUS gemakkelijk te gebruiken, zelfs voor niet-technisch onderlegden. Dit betekent dat operationele medewerkers hetzelfde niveau van data-analyse en geavanceerde reporting kunnen toepassen als hun tegenhangers in IT.

Bovendien wordt de oplossing door de klanten van Information Builders in toenemende mate gebruikt om data-analyse uit te breiden naar buiten hun onderneming, hetgeen hen in staat stelt om de klanttevredenheid (en daarmee loyatiteit) te verbeteren door waardevolle informatie ter beschikking te stellen aan eindgebruikers.

De robuuste oplossingen van WebFOCUS zijn ook beschikbaar via het mobiele platform, zodat gebruikers rapportages op de smartphones of tablets van hun keuze kunnen ontvangen en bewerken. De oplossing is geïntegreerd met Information Builders' iWay Information Management platform, dat real-time data profiling, data quality management (DQM) en master data management (MDM) toevoegt aan de set aan oplossingen.

"De waarde die Business intelligence brengt, niet alleen aan het IT-team maar ook aan operationele medewerkers, externe klanten en andere stakeholders, wordt steeds meer onderkend," zegt Gerald Cohen, president en CEO van Information Builders. "Nu het gebruik van BI zich verder uitbreidt, zijn we vereerd om ons voor het tweede jaar op rij geplaatst te zien in het Gartner Magic Quadrant. Deze erkenning onderstreept WebFOCUS’ intuïtieve, flexibele karakter alsmede haar rijke mogelijkheden om inzicht op maat te verschaffen aan elke gebruiker, ongeacht het niveau van zijn technische expertise."

Voor het volledige rapport kunt u klikken op: informationbuilders.nl.

Over het Magic Quadrant

Gartner beveelt geen enkele leverancier, product of service aan die in de onderzoekspublicaties worden behandeld en adviseert gebruikers niet om al dan niet te kiezen voor leveranciers met de hoogste waardering. Gartner research publicaties bestaan uit meningen van Gartner's onderzoeksinstellingen en dienen niet te worden opgevat als statements of feiten. Gartner verwerpt alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.