Information Builders lanceert WebFOCUS Hyperstage om de performance en de verspreiding van Business Intelligence op te voeren

Nieuwe high-speed database versnelt WebFOCUS' verwerking van Big Data

Amstelveen, 09 Februari 2012

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratiesoftware, lanceert WebFOCUS Hyperstage, een nieuwe aanvulling op haar BI-platform. WebFOCUS Hyperstage heeft een ingebedde, kolom-georiënteerde database die de query performance verbetert, ongeëvenaarde datacompressie biedt en in-memory analyse ondersteunt. Het nieuwe product stelt klanten in staat de prestaties van hun BI drastisch te verbeteren en queries sneller af te handelen zodat de tijd om de query te draaien en met een respons te komen significant wordt verkort.

Hyperstage, een query-optimized data store die direct is geintegreerd in de WebFOCUS-omgeving, gebruikt intelligente analyses om de snelheid en de efficiency van bestaande applicaties op te voeren, vooral diegene die grote aantallen queries, grote data-volumes dan wel ad-hoc queries moeten afhandelen. Deze nieuwe oplossing helpt organisaties veel voorkomende issues het hoofd te bieden, zoals grote, complexe queries in niet-geïndexeerde data stores, en voorziet de klant sneller dan ooit van waardevolle BI-inzichten.

"In de business van nu beginnen grote data sets snel een obstakel te vormen voor bedrijven in allerlei sectoren. Effectieve BI-tools moeten de mogelijkheid bieden om waarde te managen en te distilleren uit groeiende hoeveelheden data met dezelfde snelheid en accuratesse als waaraan de organisatie gewend is en die zij verwacht," zegt Gerald Cohen, president en CEO van Information Builders. "De toevoeging van Hyperstage aan het WebFOCUS-platform stelt onze klanten in staat grote volumes aan data te benaderen en te analyseren ten behoeve van een variëteit aan applicaties en gebruikersgroepen. Ook trekken ze profijt van de beste datacompressie die er maar is.Deze combinatie houdt de kosten laag en waarborgt hoogwaardige BI-resultaten, ongeacht de dramatische toename van beschikbare data."

"De bedrijfswaarde van BI staat niet ter discussie, maar informatie is alleen maar van nut als zij op tijd beschikbaar komt. Lange query-tijden die het resultaat zijn van complexe bevragingen en grote data sets ondermijnen de waarde van BI voor organisaties,” zegt Dave Sandel, senior vice president  WebFOCUS. "Door de incorporatie van high-performance, self-tuning analytics in Information Builders' propositie zijn we ervan verzekerd dat onze klanten volledig profijt kunnen blijven trekken van de voordelen van BI, zelfs als ze worden geconfronteerd met toenemende data-hoeveelheden."

De belangrijkste voordelen die WebFOCUS Hyperstage biedt zijn onder meer snelle uitrol, minder admin en management, gemakkelijke migratie, flexibiliteit, ondersteuning van complexe queries, kleine footprint, hoge prestaties, schaalbaarheid & beschikbaarheid, en lage kosten.