Information Builders introduceert iWay Enterprise Information Suite

Amstelveen, 27 Februari 2009

Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence- en integratieoplossingen, introduceert een nieuwe iWay Enterprise Information (EIM) Suite. De oplossing bevat iWay´s producten Data Quality Center (DCQ) en Master Data Center (MDC). Doordat de suite informatie binnen één enkel platform met herbruikbare diensten beschikbaar maakt, hebben beslissers snel en accuraat inzicht in bedrijfskritische informatie. De suite vermindert hiermee de kosten voor informatiemanagement.

De twee nieuwe producten in de suite, iWay DQC en iWay MDC, worden aangeboden in één integratieplatform om realtime en batch integratie mogelijk te maken. iWay DQC is niet alleen ontworpen voor het evalueren, monitoren en managen van de kwaliteit van informatie in verschillende systemen, maar voorkomt ook de invoer van onjuiste informatie. Daarnaast stelt iWay MDC organisaties in staat om miljoenen gegevens volgens eenvoudige bedrijfsdefinities vast te leggen en maakt het gegevens beschikbaar voor diverse bedrijfsapplicaties, zoals ERP, CRM, selfservice portals, analyse tools, data opslag en andere interne systemen.

De EIM oplossing bouwt verder op de kracht van de iWay Service Manager en voldoet aan de eisen die vandaag de dag aan informatiemanagement gesteld worden. De suite maakt gebruik van de connectiviteit mogelijkheden van de iWay Universal Adapter Suite en beschikt over:

• Geïntegreerde content – data uit heterogene bronnen, data opslag, bestanden, wachtrijen, documenten, email en ERP/ CRM
  • Ondersteuning voor (near) realtime events, transacties en batch georiënteerde integratie
  • Geïntegreerde ETL, event capture en change data capture
  • Geïntegreerde data-quality firewall en master data management
  • Het vermogen om business events te verrijken met procesgegevens en data aan te bieden aan enterprise search engines
  • Mogelijkheid om realtime dashboards, scoring en analyses te maken

Information Builders biedt, naast de EIM suite, ook Business-to-Business (B2B) en Business Process Automation suites aan. Deze suites zijn een aanvulling op iWay´s Universal Adapter Suite en integratie server. Beiden zijn aan te passen aan de behoeftes van organisaties. De gestandaardiseerde suites bieden uitgebreide end-to-end integratie vanuit elke bron, van buiten het bedrijf tot aan de individuele applicaties zelf. iWay Software ondersteunt elk informatietype, elke frequentie en elke integratiestijl.

Gerald Cohen, president en CEO van Information Builders: "De iWay EIM suite biedt een rijke functionaliteit en een gemakkelijke implementatie tegen een goede prijs. Door gebruik te maken van moderne platformen en code optimalisatietechnieken vergt deze oplossing een aanzienlijk lagere initiële investering van een organisatie."

Over iWay Software

Met iWay Software van Information Builders kunnen organisaties al hun informatiebronnen en -applicaties integreren om deze processen vervolgens te hergebruiken. iWay biedt een set grafische ontwerptools die uit krachtige standaardcomponenten een eigen integratiemodel samenstellen, zonder dat daar programmeren op maat voor nodig is. Hiermee biedt iWay Software op snelle, eenvoudige en kostenefficiënte wijze toegang tot meer informatiesystemen dan andere integratieleveranciers. Zo kunnen zowel kleine als grote bedrijven nieuwe uitdagingen aan gaan zonder eerder gedane IT-investeringen teniet te doen.